Är våren här?

Det verkar som att våren har kommit till Umeå. Åtminstone temporärt. Idag är andra dagen som värmen sprider sig över Björkarnas stad. Kvittrar fåglarna? Jag måste fråga för våra väggar är så pass isolerade att man inte hör någonting förutom Rachel Rays skrik. En biverkning med Umeås vår brukar oftast bestå av grusiga snörester som inte doftar hallon. Men precis som alltid i denna stad så övervinner det positiva det negativa.

Igår hade vi i HOHH vår andra bränbollsträning. Extremt roligt. Träffprocenten ser mycket bra ut inför årets största event. Vi höll till på den leriga grusplanen bredvid MSK Arena då denne var upptagen av massa bollsparkare. Vi satte årets målsättning till TOP 16.

HV71 har tagit ledningen med 3-2 i matcher mot LHC i hockeyns SM-finaler till d.ä.s stora glädje. Mitt eget intresse svalnade då MoDo åkte ur slutspelet. Men jag ser ju absolut hellre att HV71 vinner än LHC. Who the fuck are LHC?
Idag spelades första discgolfrundan. Sjukt kul att dra igång säsongen igen. Dessutom i detta fina väder, man kan inte önska mer. Förvisso var det en aning blött men ett par inslitna Nike Air Force One klarar det mesta. Det som var mest irriterande var att utkastsplattorna som är gjorda i betong låg under ett istäcke vilket ledde till att man var livrädd inför varje utkast. Idag har jag & Tigern tvättat också. Allt blev torrt denna gång. Vi har hittat den rätta taktiken för att få allting torrt. Handdukar och lakan i torktumlaren, underkläder längst ned i torkskåpet och vanliga kläder på de övre pinnarna. Den övriga tiden idag har jag fördrivit genom att läsa lite fastighetsrätt och sökt lagvidrig reklam i KING. Jag lyckades hitta ett par reklamer som vi ska granska imorgon bitti innan seminariet.

Beställde en ny skjorta igårkväll. Bild kommer när skjortan kommer. Min massbeställning böcker verkar ha skickats från Adlibris nu men pengarna har inte dragits. Mycket märkligt.

Genom en empirisk undersökning kom jag fram till att solen på balkongen anländer kring två. Klockrent. Det lär bli ett antal pluggtimmar i solen innan tentan så länge den stora stjärnan vågar visa sig. Vet inte riktigt när den försvinner men än så länge är den kvar.

I dagens Hartman-citat pratar han om att spänna ut handen som vid snookerspel för att se om långfingret rycker; "Det kan vara lagom att göra innan ni går och lägger er, men borsta tänderna också." Han är klok den där Kim. Dessutom väldigt mån om sina lyssnare uppenbarligen.

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0