En french

Gårdagen började med seminarium. Tydligen var det lärarens sista lektion som doktorand vilket kanske också märktes då det gick fort framåt. Efter seminariet drog jag en sväng ner på stan på jakt efter ett par chinos. Jag sökte en modell som smalnade av lite grand men jag hittade inte något av intresse. Det blev istället en vanlig modell från H&M för hela 198:-. Priset var oemotståndligt och jag funderar på att sy in dem istället. Den svarta fläcken är inte smuts - har fått damm på sensorn som verkar vara svårborttaget...

image19

När jag stod i H&M-kön för att betala var det en mamma och hennes son framför mig i kassan. Pojken hade fått en blåtira som inte alls var särskilt uppseendeväckande. Ändå säger morsan "vi kanske borde ta och sminka över den där". Varför skulle han göra det? Ska man måsta skämmas för att man har gjort illa sig eller vad? Tror inte direkt att pojken brydde sig särskilt mycket om den nya nyansen.

På bussen hem från stan läste jag i Metro. Det var någon typ av miljöspecial där bland annat kändisar gav tips om hur man skulle agera klimatsmart. En artist som jag aldrig hade hört talas om och inte kommer ihåg namnet på, sa att man skulle ta tåget istället för flyget. Han vidareutvecklade detta genom att säga att om man inräknar transportsträckor till och från flygplatsen, tar det ofta inte så mycket längre tid att åka tåg. Hmm.. låt mig se... flyg till STHLM inklusive transportsträckor... 2 timmar max. Tåg inklusive transportsträckor... 12 timmar? Jag undrar just om han bodde i Kiruna...knappast.

Idag har jag just kommit hem från jobbet. Det var rätt körigt då det är löningshelg som förmodligen ingen undgått. Skönt att dryga ut studiebidraget en aning. Det ryktas om grill ikväll, premiär i så fall.

Dagens Hartman-citat får man inte glömma. Det blir en dubbel. Denna gång zoomar kameran in på Steve Davis son som sitter och tittar när farsan lirar, varpå Hartman säger " "Den här lilla killen gnuggar öronsnibben och tänker "hur ska det gå?". Därefter fortsätter Kim med ett nytt citat "Man får väl hyra in en 14-årig kille åt Ken Doherty också som kan sitta på läktaren med ljus röst som skär igenom allt annat." En total diss alltså - rakt av.

/ d .y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0