Kött eller fiiiisk?

Solen tog en välbehövlig vila idag. Man började nästan bli bortskämd och van. Man ska aldrig bli van vid positiva saker för då uppskattar man det inte lika mycket.

Gårdagen bjöd på grillkväll hos Mickey Bee. Riktigt trevligt med mandelpotatis med smör & grillad laxfilé toppat med gamla minnen. Laxen hade svårt för att bli klar, till min hungers stora ilska, på grund av att den var djupfryst. När den väl blev klar så var jag riktigt trött och helt utan energi så med skakande händer intog jag den första tuggan och sedan blev jag pigg igen.

Chelsea vann över United i helgen vilket gör att det kan bli dramatiskt i de två återstående omgångarna av Premier League. Förstår inte varför vi inte kunde knyta ihop säcken och börja fokusera stenhårt på Champions League. En bidragande orsak lär ha varit att stora delar av Uniteds kärna satt på bänken. Det är inte helt omöjligt att förstå att t.ex Ronaldo börjar bli lite sliten.

Idag har vi tränat brännboll igen. Det börjar bli lite lag på ängarna nu vilket är mycket glädjande.

Denna låt är grym för övrigt. Dexys Midnight Runners - Come on Eileen

Ikväll var jag och Tigern hem till mina päron och åt middag. Lax och ugnsstekt potatis stod på menyn. Skönt att bli bjuden på mat med tanke på att bunken med kycklingsallad tagit slut. Mina planer var också att stryka ett par skjortor men morsan hade redan gjort det jobbet. Inte dumt. Vi har nämligen inte införskaffat något strykjärn. Ett strykjärn är dock inte det enda som saknas i bohaget. Vi måste även inhandla utemöbler nu när solen börjar bli varm och frekvent förekommande med undantag för idag. Vi hyrde Michael Clayton och den var faktiskt värd sitt goda betyg som den har på IMDB. Kanske lite förutsägbar story men helt klart sevärd.

Den kommande skolveckan verkar vara rätt lugn vilket öppnar möjligheterna för plugg... Eftersom vi inte har två veckors instuderingstid denna termin så gäller det att börja i tid. Jag har dock lovat mig själv att inte börja tentaplugga förrän i maj. Det får bli kursboksläsning istället. Jag har varit oförskämt slö i helgen dessvärre...

Hartman är känd för att prata om lite kuriosa om spelarna och kanske inte riktigt alltid håller sig till spelet. Han brukar inte dra sig för att kommentera folks utseende vilket detta citat är ett bevis på; "Lite ungdomligt, rebellaktigt stuk på nackhåren." Offer var Shaun Murphys nya frisyr. Det kan nog vara svårt att förstå hur kul detta egentligen är när man aldrig hört honom kommentera. Slå på Eurosport när det är snooker och njut av hans underbara analyser av inte bara spelet utan också av allt annat.

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0