Skam & Snö

Vi kan nog alla vara överens om att gårdagens prestation var under all kritik. Brist på inställning var nog en av faktorerna till varför det gick som det gick. Sedan, om man vill vara en dålig förlorare, kan man vara lite kritisk mot T6 agerande med inhyrda spelare men det ska egentligen inte påverka vårt resultat. Annars kanske de inte ens fått ihop ett lag, vilket hade varit tråkigt. Jag har inte tänkt att analysera vad som gick fel. Jag har varken orken eller lusten. Jag vill bara förtränga. Antingen lämnar vi detta helt bakom oss nu, eller så får d.ä. skriva en avhandling när sorgen bearbetats. Det är bara att bryta ihop och komma igen nästa år.Tack till publikstödet i alla fall, den kampen vann vi! Mitt och den äldres avtal får vi försöka jämka med 36§ på grund av särskilda omständigheter eller något liknande.

För att bli lite glad igen så hade vi vår första bränbollsträning igår. Det är jag och massa Umeåvänner som ska spela yran precis som vanligt. Vi börjar bli riktigt rutinerade vi det här laget. Jag har fått intrycket av att utomstadsfolk inte riktigt har förstått hur stor brännbollen är i Umeå. Det är inte bara en suparfest som de flesta tycks tro. Det är faktiskt en tävling. Som den extrema tävlingsmänniskan man är så går det inte vara oseriös när man tävlar. Otroligt irriterande är det däremot,att bränbollssäsongen ska krocka med tentaplugg men man får försöka få ihop det på något sätt.

Jag har för 5e gången trott att våren skulle komma. Men vad händer?!? Jo, det snöar som aldrig förr. Snart flyttar väl fåglarna igen och våren kommer kanske kring september. Yran kanske får spelas i tre decimeter snö. Det hade varit något. Discgolfabstinensen börjar dessutom göra sig påmind och snö är inte vad som då önskas.

United tuffar på i Premier League men tog dessvärre bara en pinne i helgen. De leder nu med 3 poäng före Chelski och ytterligare 3 poäng före Arsenal. Imorgon blir det spännande i Champions League då bataljen mellan Pool och Arsenal ska avgöras. Helgens förhandsbesked gav ingen hint då det blev oavgjort igen mellan lagen. United spelar på onsdag och jag tror att det inte blir några problem att gå vidare till semifinalen. Chelsea förlorade senast mot Turkiets främsta bidrag Fenerbahce och jag hoppas verkligen att turkarna kan hålla tätt på bortaplan även fast det kan bli svårt.

Hockeyfinalerna har inletts. I första finalen gästar HV 71 Linköping och i skrivande stund leder hemmalaget med 3-1.

Jag avslutar med ett modifierat Cato-citat: "För övrigt anser jag att Bostaden bör förstöras".

/ d.y.

Kommentarer
Postat av: A2

Jag tolkar det sista som att Bostaden fortfarande inte lyckats reda ut situationen kring internetet?

2008-04-07 @ 23:34:09
Postat av: d.y.

Fick reda på idag att det ska börja testköras i sommar... Det blir nog till att teckna avtal med kommunicera ändå. Kunde lika gärna ha gjort det då jag flyttade in med andra ord... Ilskan är obeskrivlig!

2008-04-08 @ 10:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0