Walking on sunshine

Precis som befarat blev jag väckt 07:50 av någon som ringde på dörren. Jag drog snabbt på mig en t-shirt och jeans för att se vad som lurade bakom dörren. Har hört att det inte är någon vidare bra idé att öppna i bara kallingar. Det kan lätt uppstå en obekväm stämning då. Det var min skjorta som levererades. Det var för övrigt samma snubbe som lämnat min jacka för några veckor sedan. Så här ser skjortan ut i alla fall. Bilden är förstoringsbar.

image18

Ben Sherman, 368:- ink. frakt till dörren.

Alla vi som såg CL-semin igår kan vara överens om att matchen inte var särskilt underhållande. Men ingen hade väl förväntat sig det heller. Som jag nämnt tidigare så hoppades jag på Liverpool då jag tycker att Chelsea är ett äckligt hopplock av individuella stjärnor. Liverpool tog strax innan halvtid ledningen genom Dirk Kuyt. Matchen såg ut att gå mot en Scouserseger. I nittiofemte minuten fick den inhoppade norrmannen Riise för sig att rensa en hård, låg, inåtskruvad boll med huvudet vilket resulterade i en stenhård nick rakt in i eget mål. Jag har aldrig sett något liknande på en så pass hög nivå inom fotbollen. Helt otroligt. Jag tror nu att Chelsea kommer dra nytta av sin hemmaplan och ta hem segern i nästa match på Stamford Bridge. Dock blir det väldigt jämnt i och med att Liverpool inte har något att spela för i ligan och kan vila spelare i helgens Premier League-omgång samtidigt som Chelsea måste kämpa för att lyckas komma ikapp United. Men som sagt, oddsen tror jag kommer ligga till Chelseas fördel. Ikväll spelas den andra semifinalen mellan United och Barca. Jag hoppas verkligen att Anderson får spela. Jag har en liten arbetsskada från FM som visar sig genom en förkärlek till talanger.

Vädret är helt otroligt nuförtiden. Någonting har hänt. Mariehemsängarna har smält på nolltid och solen på balkongen schteeker. Idag blev det årets första spontanglass. Jag och Tigern gick och pantade burkar och köpte glass på Stjärnhallen, numera känd som Ica Nära Berghem.

Dagens Hartman-citat uppmärksammades främst genom ett tips från Carl-Jan då han också studerat mannen; "Ja, Peter Ebdon har helt klart vaknat på rätt sida. Det är bara det att Ronnie O'Sullivan har dubbelvaknat på rätt sida... " Det är klart att det blir svårt för Ebdon att vinna matchen då, eller hur?

Kom igen nu United!

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0