Ask me why

Manolo besöker jag titt som tätt, ofta underhållande läsning även om alla artiklar kanske inte är min tekopp. Vissa artiklar är i allra högsta grad läsvärda, somliga innehåller även matnyttiga saker, andra tenderar att bli lite för mycket. Tydligen är Canada Goose-jackor ett modemässigt självmord. Det är ju rätt skönt ändå, hade det varit ett stilmässigt självmord hade det varit värre. För egen del funderade jag inte mycket på vare sig mode eller stil när jag la mina surt förvärvade slantar på en självmords-jacka. Istället gick jag in (roligt i sammanhanget) på "Utebutiken" och frågade efter deras varmaste jacka. Jag förklarade att jag var från sydligare breddgrader och därmed inte van vid den oerhörda kyla jag hört ryktas om.  Av de jackor säljaren då rekommenderade föll valet på den som hade riktig päls. Pälsen ska visst tillhöra Coyote-vargar, jakten påstås vara någon form av skyddsjakt med det lugnande beskedet är jag nöjd. Huvudsaken är att den är varm. Stil, eller för den delen även mode, måste ju i mitt tycke även ha en något så när praktisk åskådning. Är det väldigt kallt eller väldigt varmt går det inte att bry sig för hårt om vad vissa andra anser vara självmord eller inte. 

Det mest intressanta var att när jag kom hem vid jul förra året gick mången kalmarit omkring i just Canada Goose-jackor. Tyvärr hade de då i övrigt en stil vilken närmast kommit att förknippas med Big Brother eller fotbollsstjärnor varav de sistnämnda  trots oerhörda summor på bankkontot föredrar att klä sig lika trasigt som många av de stackare som bor på parkbänkar utanför Systembolaget. Då jag lever i förhoppningen om att jag inte ens om åskådaren har den livligaste fantasi kan misstas för någon Big Brother-deltagare från Kalmar-trakten kändes inte så hemskt som man kan tro ändå. 

Efter detta lilla försvarstal, mest för min egen del, kan jag konstatera att jag hellre föredrar en rock av något slag allt beroende på vädret. Jag var över tvenne sund och gästade Köpenhamn i lördags, danskarna bjöd självfallet på ösregn hela dagen. Där och då var jag glad att jag lyckats få med mig min trenchcoat, sådana tenderar att stå emot regnet relativt bra. Snyggt(?) kombinerat med ett paraply stod jag emot den värsta vätan. Nåja, utom på fötterna kanske, Converse (vita dessutom, eller en gång vita) var inte det bästa valet. 

På torsdag - Umeå! På torsdagkväll, innebandy. Fredag, öl? Lördag-lördagsfotboll!

/ d.ä.

Kommentarer
Postat av: Peson

söndag-gå på stan med mig?

ska finna mig en ny kostym på Gregers tror jag

2008-08-28 @ 11:49:45
Postat av: D.y.

Är rädd för att Gregers är stängt på söndagar...



När kommer du upp då Stekarn?

2008-08-28 @ 12:00:13
URL: http://johanssonandjohansson.blogg.se/
Postat av: peson

Äash daa!! typiskt..



kommer upp på lördag vid fyrish. Lust att ta en sväng på stan då kanske?

2008-08-28 @ 15:15:50
Postat av: d.ä.

Gregers verkar stänga butiken kl 15.00, i vart fall om man får tro deras hemsida. http://www.gregers.se/

2008-08-29 @ 11:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0