In the Jailhouse Now

"I had a friend named "ramblin Bob he used to steal, gamble and rob..." 
För bara några dagar sedan aktiverade jag ett unibet-konto. Allt för en god sak så klart. Dessvärre har jag redan erfarit hur lätt det måste vara att fastna i spelandets värld. Tilläggas bör att jag inte ens är särdeles insatt i någon idrott utöver innebandy. Följer inte Premier League, inte NHL, inga av de där stora drakarna. Övriga spel kan jag absolut ingenting om. Ändå spelar jag på innebandy, lite hockey och lite fotboll. Innebandy är kanske det mest slumpartade spelet, bortsett från lotto. Matcher som slutar 8-7 till ett lag som tagit upp ett underläge från 1-7. Allt detta till trots spelar jag på AIK-vinst mot Täby. Självfallet vinner Täby, de tar även upp ett underläge, gör "nästa mål" ett flertal gånger allt för att sabba mitt spel.

I fredags var det visst "myskväll" hos Skelleftesonen, själv hade jag fullt upp med att sitta på bänken och se UIK vinna med 3-2 mot Vildmännen. Finns inget så frustrerande som att få höra "bra spelat", trots att man har färska sittsår, när man tackar för matchen. Intressant att vi förlorade med 0-2 i spel 5 mot 5. När man gör mål på 75% av powerplayen så funkar det visst ändå. 

Inlämning av PM om en vecka, efter dagens redigerande, klippande och klistrande samt konstruktiv kritik från Onana känns det dock bättre. Tredje man har det inte lätt, Torkel verkar stundom hålla tredje man om ryggen. Det känns lite ovanligt, i synnerhet med tanke på fallet med pälsarna.

Ett seminarium nu i veckan, skadeståndsrätt. Verkar vara någon form av diskussionsseminarium igen. Det är skönt. Diskussion är väldigt mycket mer avslappnat än de andra formerna vi prövat.

Med tanke på innehållet i inlägget förstår ni säkert varför det varit sådan brist på inlägg.

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0