(I've had) The Time of My Life

Idag var det sista seminariet för terminen. Försäkringsrätt. Även en föreläsning i ämnet klarades av. Intressant att den absolut bästa föreläsningen och ett av de mer givande seminarierna hålls av en lärare som tyvärr inte jobbar på institutionen. Det absolut svåraste för en lärare måste vara att göra eleven intresserad även av ämnen som kanske inte är så roliga i sig. Det kan räcka med att ämnet är svårt att överskåda eller att ta till sig för att göra att viss distraktion infinner sig hos eleven. En bra lärare lyckas göra även det tråkigaste av ämnen intressant för eleven. Därför var dagens föreläsning och seminarium/lektion ganska givande.

Nu ser jag på Taxi Driver, Travis (Robert DeNiro) bjuder ut en dam på bio, de går och ser en svensk sexualundervisningsfilm. Nu är jag inte Robert men jag kanske inte valt en sådan film. Men jag är ju inte rik eller jättekändis i Hollywood heller. Nu kanske folk tror jag inte kan skilja på film och verklighet. Det kan jag. Ibland. Oftast.

Grannar... är de någonsin till någon glädje? De borrar med slagborrmaskin i betong vid helt fel tillfällen. De är bra på att föra oljud, det är väl allt. De är ofta dåliga på sopsortering, de är värdelösa på att parkera cyklar i en cykelbod. Ja, lite allmän ordning som vän av sådan önskar, är vad de är sämst på. 

Opponering nästa vecka, ska opponera på d.y:s promemoria, det blir intressant...

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0