Running Out Of Time

Några timmar kvar av tonåren. 20 år förverkade. Det är nästan en fjärdedel. Ju äldre jag blir, desto mindre längtan känner jag till att fylla år. Tänk om man vore 8 år igen. Bekymmersfri. Livet var en fest. Man längtade till födelsedagen och alla presenter man skulle få. Hårda paket skulle det vara, inget mjukt och äckligt, bara hårda paket. Annat är det nu. Jag har svårt att hitta saker som jag önskar i jämförelse med de två a4-sidor långa önskelistorna som jag en gång hade. Jag kanske ska söka reda på dem och kolla om det är något jag fortfarande inte fått. Men att fylla år är inte så tokigt ändå. Tårta, bullar och kakor. Mums! Det som är speciellt med 20-årsdagen är att det  trots allt bara handlar om en grej. Man får handla på systemet. Är inte det ganska tragiskt egentligen? Vad händer med födelsedagarna efter 20-års dagen? Vad räknar man då ner till? "Åh, vad jag längtar till 27-årsdagen, då får jag äntligen komma in på Fredagsklubben på REX..." 

Imorgonkväll kommer släkten på besök i vår lilla lya. Det ska bli mycket intressant att se hur många som får plats. Det lär bli rätt trångt. Trevligt kommer det att bli i alla fall! Match på lördag så något party blir det inte tal om. Julmust - It's a must. Quiz på E-Puben på är däremot inbokat!

På lördag går juristernas årliga julfest av stapeln. Alltid kul att få svida om till kostym. Undrar hur mycket d.ä.:s värdighet kostar detta år. Han hävdar själv att den ej är till salu. Vi får väl se! Min ovan nämnda match börjar halv fyra så jag kanske rent av måste ta med mig kostymen till matchen. Hmm, det kan bli jäktigt men så länge matchen inte blir försenad bör jag hinna. 

/ d.y.

Kommentarer
Postat av: peson

hurra hurra!

2008-12-12 @ 22:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0