Pop opp i topp

I lördags gick juristernas julfest alternativt sjöslag av stapeln. 45 minuter innan bussen till partajet gick, ljöd slutsignalen i den innebandymatch som vi lyckades vinna. Lite bråttom blev det men strax innan 18 satt jag tillsammans med massa T1:or på bussen som skulle ta oss till Stöcksjö, orten där spektakel skulle utspela sig. Jag måste nog ranka denna sittning högst av de jag hittills varit med på, vilket börjar bli en hel del. Sånghäftet är snart inte nödvändigt längre, de flesta texter sitter i ryggmärgen. Det som gjorde detta party till bättre än de tidigare andra var till största del livebandet. Speciellt med tanke på att på lead guitar fanns en före detta advokat och numera lärare på termin 4. Hur coolt är inte det? En sådan advokat ska jag också bli en vacker dag. Rock bidrar till den bästa stämningen, inget muckande, bara trevlig allsång. Tråkigt att inte dagens DJ:s förstår det. Carl-Jan missade dock detta band på grund av att han sprang runt i skogen och letade efter färska spår i snön. För mer information hänvisar jag till Carl-Jans blogg. Det är mycket svårt att hålla sig för skratt. Carl-Jan kommer framöver att gå under namnet Spårarn på grund av nyss nämnda incident. Några större skandaler har jag inte hört talas om. Något nämndes om någon skrubb men det lämnar vi därhän. Det som händer på julfesten stannar på julfesten men för att ge er läsare någon sorts ledande bild av vad som försiggår kan man illustrera det på detta vis.

 

Nu är det bara en dag kvar i skolan innan julledigheten inträder. Något vidare jullov lär det väl inte bli men några dagars vila måste anses som skäligt. Responderingen är bortgjord. D.ä. var snäll i sin opponering. Kanske är han rädd för mig. Imorgon är det min tur opponera och sedan ska jag glida runt på några andra opponeringar. 16:00 stämplar jag ur för detta år! Åtminstone gällande schemalagd pluggtid...


/ d.y.

Kommentarer
Postat av: peson

mkt lyckad tillställning om jag får framföra mening!

2008-12-16 @ 00:43:19
Postat av: Josse

Haha! Fan vilket bra och ytterst illustrativt klipp ;)

2008-12-16 @ 14:49:56
URL: http://lawyerbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0