Blue Hawaii

Första dagen på sommarlovet. För första gången på många år så känner jag verkligen att det är sommarlov. När jag gick gymnasiet och högstadiet var det alltid en nedtrappning av skolarbetet så sista veckan hade man princip inga lektioner. Denna gång är det annorlunda. Stenhårtjobb ända in i det sista för att sedan bli av med allting. I like it! Jag har absolut ingenting inplanerat idag, känns helsjukt. Solen skiner så mycket bättre än så här blir det inte.

Från ett city till ett annat. Svennis ska lämna Manchester City och planer finns för att han ska ta över Mexiko. Målet är att ta landslaget till VM 2010. Jag tror han har goda chanser att lyckas.

Igår var det tentafest. Eller som Krogen Krogen utannonserade det "Tenta fest". Kanske inte den ultimata lokalen men det var mycket trevligt folk och det gick ju inte vara annat än glad. En rätt lustig grej hände. En random kallade mig helt plötsligt för Marx. Jag undrade varför han gjorde det, varpå han svarar "jag hörde att du pratade om Marx där ute och min kompis höll på att smälla av". Till saken hör att jag inte ens hade nämnt ett enda ord om Marx. När jag förklarar att jag inte hade pratat om Marx och att jag inte ens är röd så tittar han på min cardigan och säger "men din tröja är ju röd". Mycket intressant att man inte ens får ha på sig en viss färg utan att bli kategoriserad. Det skulle bli rätt jobbigt om alla skulle måsta ha rött, blått eller grönt på sig. Han hade en svart tröja, vilka röstar man på då? Med snubbens teori måste man med andra ord ha samma färg på kläderna jämt. Såvida man inte byter politisk ståndpunkt flera gånger i veckan.

Nu börjar folk dra sig hemåt till sina moderorter. Känns lite konstigt att inte träffa alla på tre månader. Ni får ha det så bra allihop!

/d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0