En långlördag

Med min nya dygnsrytm vaknade jag käckt vid 0700-0800 stegade genom vardagsrummet och ut i köket. Smög tyst som en trädgårdstomte då Sunken och hans far slaggade på varsin soffa. Sunken verkade inte vara i toppform, förvisso har jag kanske inte sett honom i toppform varför det måste vara att se som Sunkform. En standard i sig.

Runt 10-tiden promenerade jag så raskt till frisören och bad om en kort frisyr. Nu är det nog förhållandevis kort, även om jag börjar fundera på att göra det kortare inom en snar framtid. Faktum är att en hårtrimmer är billigare eller i alla fall i samma prisklass som ett besök hos frisör. Utslaget på ett år kan man ju spara väldigt mycket pengar på det viset. 

Då jag missade det där med att köpa biljett till "årets sittning" blev det en stilla afton med melodifestival på schemat. Sibel och Nordman gick vidare. Nordman var väl ok sånär som på kläderna de hade fått på sig. Här ska Håkan dock ha lite dispens eftersom han inte "har någon egen vilja". Huruvida den andre grabben har någon egen vilja eller inte framkom ej varpå han bör göra sig skyldig till något jämförbart med konkludent handlande. I vilket fall framstår BWO-snygga-killen-med-lockiga-håret-snubben som en modeguru med sina MC Hammer-byxor i skinn. 

Läste någonstans om någons stiltips: "blanda vintage och nytt". Känns det inte väldigt bekant? Alla blandar tydligen vintage och nytt, inget direkt revolutionerande i det. Att komma med det som stiltips är kanske inte det bästa, skulle jag föreslå något tips skulle det vara i stil med "bär aldrig MC Hammer-byxor, allra helst inte om de är gjorda i skinn". 

Kollar på Matt Damon i the Bourne Identity nu. Alltså, han blev utsedd till världens snyggaste förra året vill jag minnas. Jag undrar stilla, hur gick det till? Tycker mer att han påminner om Robert Arrenius.
 image11 
Säga vad man vill om Roberts handbollskunnande (jag tycker han är bra) men han är faktiskt inte "Världens snyggaste man".

Funderar på att gå i, i alla fall bredvid, d.y:s fotspår och investera i ett par Desert Boots, för min del blir det nog ett par från Clarks i så fall. Måste ju finnas en gräns för hur mycket man får apa efter någon.

/ d.ä. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0