Jag ser ljuset!

Snöstorm över sydöstra Sverige sa de, att lita på en väderpresentatör är lika dumt som att satsa pengar på den jag tror vinner i en melodifestival. Idag har solen visat sig från bästa sidan i stort sett hela dagen. Gräsmattorna är gröna, fåglarna kvittrar och påskkärringarna härjar för fullt. Lite skillnad mot Umeå minsann. Har grunnat på om jag bort lapa sol. Istället har jag passat mig noga och spenderat mestadels av tiden inomhus. Konstigt egentligen.

Var i Kalmar och letade efter ny mobiltelefon idag, hade det inte varit för strul med bindningstider så hade jag nu varit stolt ägare till en ny telefon. Antar att jag får dras med min choklad-telefon ett tag till, hoppas den inte börjar stänga av sig oftare bara.

Är det bara jag som tycker att detta var besynnerligt?

Jag är inte helt säker på att de här tipsen gör saker och ting bättre.

Ska försöka få med mig lite mer musik upp till Umeå än det jag haft under hösten. Tänkte vräka på med Beatles, Jaques Brel, Beethoven och Mötley Crüe för att nämna några. Jag gillar Jaques Brel även om jag inte förstår mycket av det han sjunger. I anknytning till musik, läste att sångaren i R.E.M kommit ut ur garderoben. Jag trodde han varit ute ur garderoben länge.

Kim Nilsson till AIK, allt verkar klart bara den lilla detaljen att någon övergångssumma inte överenskommits. Kanske lite ovanlig ordning att gå, efter X antal timmar med Football Manager har jag erfarit att för att teckna kontrakt med en spelare som redan står under kontrakt måste man betala hans gamla klubb innan. Det borde komma något Floorball Manager snart så jag kan lära mig hur övergångar ska gå till där. Simon Nilsson skulle visst hälsa på i Warberg idag. Ska nog sms:a och terrorisera honom på jobbet i sommar i ett försök att få honom att stanna kvar och ta upp Färjestaden igen.

Imorgon ska jag gå och kolla på FIBK:s första (utalas "fössta") testmatch inför nästa säsong. De som skulle testas verkar mer spännande än de i testmatcherna inför säsongen som gått. Hoppas innerligt de kan göra om bragden att avancera till Superligan igen. Lag som Balrog och Järfälla med 200 åskådare på plats är en skam för sporten.

I helgen ska jag åka till stugan också, ska lägga upp planer för renovering av densamma. Spika, skruva, kakla, måla, svära och kanske lite trädgårdsarbete blir det nog till sommaren. En del av mig saknar faktiskt hantverkandet. Stekarn påstår att enda gången jag reagerar på seminariena är när något bygg-relaterat kommer på tal. Jag hoppas att jag efter två års juridikstudier är lika intresserad av juridik som jag är av att granska fogar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0