Känt folk på stan

I dag var det inlämningsdag för PM. Någon tyckte det passade att klämma in dubbla föreläsningar samma dag varpå ett flertal studenter stannade hemma och skrev in i det sista. Tiden var satt till 16.00, undertecknad gjorde gemensam trupp med A2 och Sju-sovarn  och lämnade glatt PM:en i lärarens hand. Han höjde ögonbrynen och sa "ja det är ju väldigt stöldbegärligt material". 

Jag gjorde sedan A2 sällskap ner på stan en liten sväng. Slutade med en investering i form av en fulsnygg tröja från "Junk de Luxe" (vem kom på det namnet?) för en hundring. På stan mötte vi även en del celebriteter varav den första skrämde mig rejält. På väg från akademibokhandeln mot rulltrappan på MVG dök plötsligt, från ingenstans, Marilyn Manson upp. Klart som fan man blir rädd då! Den karlen ser ju inte frisk ut någonstans. Väl ute på Kungsgatan skymtade vi Karl-Oskar från Utvandrarna som var ute och klev i rock och sedvanlig slokhatt. Mycket spektakulärt!

Just det, föreläsningarna ja. Tror bestämt jag kunnat göra dem lika bra (dåligt?) som Söderkisen idag. Hur svårt kan det vara att läsa det man skrivit i sin flashiga PowerPoint-presentation? Att dessutom avsluta en föreläsning med "det hann vi inte med så det får ni läsa i boken" är inte helt perfekt. Allra helst inte om man ska tro den retorikföreläsning vi hade i höstas. Men har man redan gått klart sin utbildning gäller tydligen inte samma regler alltid. "Jag är int bitter..." 

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0