På östfronten inget nytt

Landade på Kalmar Airport igår vid 18.40, precis som planerat. Märkligt att allt är sig likt från gång till gång här hemma. Mor och far tar emot inne på terminalen och allt är precis som vanligt. Kanske skulle låta mina gamla arbetskamrater få avnjuta mitt sällskap på firmafest på söndag?

Läste ledarsidan i King på planet söderut. Herr Nilsson skrev att intresse för mode, kanske snarare intresse för kläder, inte alltid behöver vara genetiskt. Jag är benägen att hålla med. Jag anser mig själv inte vara någon fashionist/sartorialist men jag hyser i alla fall ett intresse för vad jag klär mig i. Jag fryser hellre lite i någon snygg jacka än håller värmen väl i en ful. Min far däremot, han har en förmåga att kunna kombinera en Titleist-mössa med garnboll på toppen, en gammal mockajacka, mjukisbyxor och loafers. Onekligen verkar min bror fått det mesta av faderns stilkänsla. Han lyckas också ganska bra med märkliga kombinationer. Gärna med grund i mina gamla kläder som jag hade för tio år sedan.

En annan grej jag tänkte på där jag satt och trängde ihop mina långa ben på flygplanet, varför får inte längre personer mer plats? Alltså, för extremt korta människor måste det ju te sig som första klass att sitta i ett vanligt säte. För folk över 185 är känslan mer av att sitta fast i ett skruvstäd. Att sedan veckla ut benen kan ju leda till blodtrycksfall och avsvimmande. Från Arlanda till Kalmar satt en liten, liten man iklädd kostym bredvid mig och tog ganska mycket plats. Obefogat mycket plats i förhållande till kroppsmassa. Men han kände sig nog viktig, kanske en släng av mindervärdeskomplex. Kanske penisavund, svårt att sia om. En annan tanke, borde man inte kunna få konkurrera om läskedrycksförsäljningen på flygplanen? Som det är idag är det kraftiga överpriser på det mesta som säljs.

Hur kan amerikaner raljera över hennes rumpa? Landet som har extremt många talk-showprogram som mer eller mindre går ut på att feta ska fastna i stolarna när de försöker börja slåss.
här trodde jag nästan att tentafesten skulle sluta. Skönt ändå att det inte blev riktigt så många gäster. Väldigt raffiga kläder värdinnan fått tag på dessutom. Undrar hur hon tänkte där.

För att citera Gert Fylking vid det årliga annonserandet av nobelprisvinnaren i litteratur, Äntligen! Gossens far kommenterar saken "Det är lite komiskt allihopa. Det här med modet skiftar ju från månad till månad. Det här är en grej som går nu, att man har byxorna en bit nere. Det viktiga är att man är proper, ren och snygg" Dels är det väl absolut inte en grej som går nu? Dels är det en motsägelse att påstå att man i samma stund som man har byxorna nedanför halva akterdelen är "proper, ren och snygg". Undrar om han sa det för att skämta?

Alltså, visst är hon söt och så men jag kommer osökt att tänka på morötter och Lille Skutt.

D.y. fick, inte helt oväntat rätt, i vilka lag som skulle åka ut ur hockeyslutspelet igår. Skellefteå fick smisk av HV, Djurgården hade inget att hämta i Linköping och Modo fick bita i sura äpplet igen. Något förvånande är det väl ändå att Modo verkade totalt ointresserade i år.

Warberg vände ett 0-4 underläge efter första perioden mot Balrog till seger med 10-5. 10-1 på 40 minuter är godkänt.

Notera att jag använt länk-funktionen extremt många gånger i detta inlägg. Inte för att det nödvändigtvis är några smarta eller roliga länkar, mest för att jag kan nu. Funktionen funkar inte på min snygga Bok.

/ d.ä.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0