Puff, Puff, Puder

Jahapp, då var man hemma. Tur att ni har d.ä. som håller ställningarna här på bloggen medan jag susar ner för pisterna. En vecka går alldeles för fort. Vädret var halvdant ur bli-brun-synpunkt men för åkningens skull så var vädret klockrent! Andra positiva saker med resan var coverbandet Supermen som var otroligt duktiga men hade en lite för kort repertoar. Karaktärerna i bandet var väldigt intressanta och såg ut att komma från helt olika delar av samhället. För att göra en liten analys a la Herr dryck och satsrada så mycket som möjligt; På sång fanns Michael Moores tvillingbror, gitarristen kunde lika gärna spelat i Mustasch, keyboardisten går troligen omkring på MIT-huset om dagarna, basisten var troligen pappa till de andra i bandet och på trummor satt en helt vanlig svensson. En perfekt blandning som lät mycket bra. Det som speciellt bör framhävas var gitarristens skägg som med största säkerhet kommer utnämnas till världens 8:onde underverk. Tänk om man hade samma skäggväxt som honom (och d.ä.). Det var med ångest som bilen sakteliga rullade hemåt mot det alltför gråa och töiga Umeå. Väl hemma så blev det god middag med Tigern och Köpinggänget, för att sedan se Wallander lösa ännu ett fall.

Idag ringde klockan strax efter åtta och jag var förvånansvärt pigg, trots 5 timmars utfallssteg om dagen under en veckas tid. För en gångs skull så kanske min kropp har hittat en normal dygnsrytm men den lär jag hinna förstöra under de närmsta dagarna. Basgruppsarbete och föreläsning om turordningsregler på schemat. Nu är det avklarat och tiden fördrivs genom att sitta i bibblan och spy galla över att bostaden ännu inte möjliggjort internet i lägenheten.

För att avrunda med lite negativ fakta i norrländsk anda så har United spelat bort FA-cupsegern efter förlust mot Pompey. Heder till Barnsley som slog ut Chelski! Löven åkte dessutom ut igår från playoffen efter en chockartad förlust mot Borås. Det är bara att bryta ihop och komma igen som Röbäckssonen sa.

image12

/ d.y.

Kommentarer
Postat av: A2

Whooo! Borås! Eller jag kanske ska heja på Löven nu när jag är Umebo?

2008-03-11 @ 20:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0