Varför är det så att rubriken får inte bestå av enbart blanktecken?

Inledningsvis kan jag säga att rubriken endast är en retorisk fråga och kommer ej avhandlas nedan.

Jag tecknade igår två stycken prenumerationer. King och Café. King har jag prenumererat på till och från under lång tid men nu ska även Café få sin chans. King tycker jag egentligen har blivit sämre med tiden, mer reklam än vad ögat hinner se och de sarkastiska svaren på insändarsidan börjar bli lite uttjatade. Samtidigt har King ofta intressanta intervjuer och artiklar och det positiva överväger det negativa, än så länge. För er studenter finns det prenumerationer till fördelaktiga priser här. Gällande Kingprenumerationen hittade jag ett än mer fördelaktigt erbjudande här. Akta er dock för den tillsvidareprenumeration som följer efter att de billiga tidningarna kommit - den är farlig, trust me.

Andra mötet mellan Inter och Pool avgjorde igår och Liverpool blir det lag som går vidare till nästa omgång i Champions League slutspelet. Som den röda djävul jag är så ligger självklart inte Pool särskilt högt upp på min favoritlista men de ligger högre än alla italienska lag. Anledningarna har d.ä. berört i tidigare inlägg. "Men Zlatan spelar ju i Inter" tänker någon, "och?", svarar jag. En imponerande stark insats av Gerrard & co. som är i mycket god form atm. Fredagens lottning ska bli spännande. United - Schalke skulle vara drömmen!

Från det ena till det andra. Jag har ryktesvägen hört att de som läser tekniskt basår endast behöver tillbaka halva studielånet! Vilket skämt! Visst, det kanske behövs fler ingenjörer men de som slitit på natur istället för att chilla på gymnasiet ska minsann inte få något för det verkar politikerna anse. När man dessutom inte söker in på diverse utbildningar på basårsbetyget så finns det egentligen absolut ingen anledning att gå en tyngre linje på gymnasiet. Det finns mycket att ändra på i det svenska utbildningssystemet...

Idag har jag tvättat igen. Denna gång torkade kläderna till min stora glädje. Förutom det så har jag, chockerande nog, lyckats behålla min dygnsrytm.

Bioforce II imorgon sedan tredagarshelg!

/ d.y.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Läser själv tekniskt basår och bara för det var inte min gymnasietid en dans på rosor. Jag gick samhälls och det var tuffare än väntat (beror visserligen mycket på lärare och ort). Tycker även att det låter på dig som om de som går tekniskt basår gynnas mer än ni som slitit med natur. Glöm inte bort att du sparat in ett helt år på det och dessutom slipper ha 30 000 i studieskulder (då har jag dragit av hälften). Är själv väldigt bitter över att jag inte gick teknik som jag var så nära på att gå.

2008-04-14 @ 15:53:47
URL: http://amandastefansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0