Visa mig hur man går hem, jag känner att jag måste gå i säng

Vill varna känsliga läsare för icke-politiskt korrekt innehåll 
(tycker själv det är roligare än politiskt korrekt dessutom mer personligt)

Föreläsning idag, från 08.15 till 15.00. Extremt lång dag med andra ord, i synnerhet som vi haft flera veckor utan någonting alls och sen mer eller mindre chockas ihjäl med sex hårda timmar. Jag har koncentrationsfömåga som en femåring ungefär, således har jag slutat lyssna efter cirka fem minuter. Då får man hitta andra sätt att slå ihjäl tiden på. Jag satte mig strategiskt bredvid Moderaten, då jag vet att hon är kittlig. Det dröjde ändå kanske en halvtimme innan jag var tvungen att kittla lite. Funderade på att göra det när hon drack cola men det kanske hade varit för elakt med tanke på de som satt framför.  D.y. gick hem och åt medan jag gjorde Grapefrukten och Stekaren sällskap, sällskap är kanske fel ord. De mer eller mindre stod ut med mig och försökte hålla god min. Lite för artiga för sitt eget bästa kanske. Under föreläsningen, vilken leddes av ett nytt fast ändå bekant ansikte. Egentligen var det väl mer än ett ansikte men talspråket är väl ändå så? Mannen påminde i alla fall mig om en relativt känd man, vi kan kalla honom Bokkonnässören. Det skulle kunna varit far och son, märk väl att jag inte vet huruvida de är det, bara att så kunde varit fallet. 
Jag kikade även på den eminenta http://katastrofalaomslag.blogspot.com, enormt underhållande, höll på att implodera av skratt. Det hade verkligen inte varit trevligt för någon. 
Stekaren la märke till en rolig sak idag, lite svårt att släppa att jag själv inte uppmärksammade det. Föreläsaren sa "det var en nyhet" väntade sen ett tag och la sedan till "när det kom". Vi funderade på om inte det mesta är en nyhet när det kommer. Jag kan inte komma på något som inte är det. Men jag är ganska trångsynt, kan vara därför.

Senare på dagen var Grapefrukten, d.y. och jag på stan och klev lite grand. Hängde på Max och diskuterade innebandyturneringar och hejarklackar. Har kanske något på gång där.
Vi gick sen till Stadium för att utreda vad ett matchställ skulle betinga i pris. I vad som kan vara Sveriges sämsta sportbutik fann vi till slut en gosse som vi hejdade och frågade. "ehh, då är det bättre att ni frågar på Stadium på Ersboda, fråga efter Tomas, på Teamsales". Min spontana reaktion är, vad fasen är det för service? Borde man inte som butiksbeträde ta reda på pris och dylikt åt kunden? Ska jag behöva åka från stan till Ersboda istället? Väldigt märkligt.

Vi gick och kollade på Dalen - Pixbo på Gammlia sen. Jag förundrades över Pixbos uppvärmning som såg ut som en blandning av konstsim och step-up. Extremt ovanligt, inte för att innebandy kanske är världens mest manliga sport men någonstans går väl gränsen? Det kan ha varit uppvärmningen eller så glömde de bort hur man spelar innebandy på vägen till Umeå. I alla fall var Dalen bra mycket piggare än de sega Rävarna från Götet. Efter att ha fått tre mål mer eller mindre gratis i första orkade Pixbo aldrig ikapp. Beröm till Andreas Carlbom i Dalen och Andreas Berntsson i Pixbo. Nej, jag gillar inte folk som heter Andreas bättre än andra människor. 

Kollade Filip och Fredriks nya 100 höjdare - Världens skönaste land. Jag gillar grabbarna skarpt, de beter sig på ett sätt man vanligtvis inte beter sig mot nya människor. Filip inledde deras visit hos en äldre man som endast klädde sig i gummi eller skinn (för han gillade "en schysst bula") med att säga "du är välutrustad". Så säger man verkligen inte till någon äldre, i synnerhet inte om man inte känner personen sedan innan. 
De låter mannen med världens kanske trognaste frisyr, Roland Cedermark, vara med i jingeln. Det är i sig otroligt kul. 
De besökte även pensionärer i Florida som bland annat nyttjade en "ladies condom". Blotta (kul va, Carl-Jan) tanken på 77-åringar som gör andra fysiska aktiviteter än att spela boule eller bingo får mig att må dåligt. F&F verkade dock på något skruvat vis vara begeistrade av tanken. Nu ska jag packa lite kanske sen sova och drömma mardrömmar. I morgon bär det av mot Ön igen, ska bli skönt faktiskt.

/ d.ä.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0