Fussing and fighting

Så har han då anlänt, världens kanske mest välklädde eller i vart fall mest medvetne hockeyspelare. Med den ödmjuka rubrik som satts på artikeln måste det vara lätt för honom att spela avslappnat. Nu tror ju jag att han är så pass duktig att han kommer göra försvaret tryggare än det var mot Schweiz. Men det var inte på målvaktsposten de förlorade senast, de lyckades nästan aldrig få fast pucken i anfallszon och många körde "bandysvängarna" Wikegård tjatat om förut. Nord-syd-hockey är mer Nicklas melodi, det och start-stopp. Vilket om jag förstått det rätt har en nära anknytning.

Det är lustigt det där, har för mig att jag läst en artikel om hockeyspelares klädvanor. Någon antydde att hockey var en dyr sport och det därför var rika barn som spelade (sedermera vuxna) och att fotbollsspelarna inte hade samma förutsättningar. När de senare blir proffs köper de fina kläder, de rika hockeyspelarna däremot gör en gummitoffel men orkar inte klä sig själva i annat än sliten piké och mjukisbyxor. Skönt då med Henrik Lundqvist som har en lite annorlunda inställning än många av sina kollegor.

Idag lyckades jag faktiskt vakna runt 0700, det dumma är bara att jag inte orkar göra någon frukost. Tidigare har jag ätit havregrynsgröt, det är smidigt och lätt att tillreda. Jag har dock tröttnat på det nu i synnerhet som jag kommit till den insikten att jag måste skära ner på mitt sockerintag. Det gör lite ont i själen då det är en av de grejer jag är riktigt bra på. Dricka oboy och äta choklad, kaffe/te med honung i, gröt med honung för att nämna några. "Använd fluor"

/ d.ä.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0