Hey Porter

Så föll även jag för chinos-trenden som varit förhållandevis tydlig en längre tid, i synnerhet på lite sydligare breddgrader. Jag valde dock den mörkblå varianten framför beige. Den, i min egen befängda tro, största anledningen till inköpet var att vädret börjar bli varmt även här. Antagligen är det väl snarare så att jag, liksom många andra, tror att jag köper något för att jag gillar det men ändå är jag starkt influerad av vad som anses vara "inne". Vissa gånger kan det vara så att man verkligen varit sugen på att köpa något speciellt men avstått då man inte vågat riktigt. 

Jag passade även på att köpa en ljusblå skjorta med Håkan Hellström på Cafés omslag i färskt minne. Som vanligt blir skjortor köpta i vanliga butiker alltid för korta i ärmarna om de ska sitta bra i övrigt. Nu bekommer det mig inte nämnvärt då jag känner mig lite instängd om jag inte rullar/viker upp ärmarna. Undrar om det har med mitt tidigare yrke att göra, eller nuvarande yrke egentligen då jag har några år kvar innan jag får ett annat. 

Igår lyckades jag alltså få ihop mörkblå chinos, ljusblå skjorta, röd-vit-randigt tygbälte, paisley-scarf och vita converse. En extra accessoar var cigarren jag avnjöt i gott sällskap. Skellefte-sonen bjöd även på lite Glenfiddisch, det var trevligt. Lite synd var att den enda eld vi såg röken av var grillen. Vårsången var utbytt mot falsksång i form av Singstar. 

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0