Some might say

Nämen ser man på, det blev 4-2 till Schweiz ändå. Jag var hos Skelleftesonen och tillsammans med Rödpepparn kikade vi på lite fotboll, lite hockey och lite FIFA-spelande. Hockeyn var under all kritik det vi såg, för lite fart under grillorna där. Det var i alla fall vad som gick att se med brillorna här. Nu verkar jag inte vara den enda som blev lite besviken på kronorna. Jag anser att man har all rätt att bli besviken dessutom, med tanke på förutsättningarna är matcher mot Frankrike, Schweiz och Danmark måste-matcher. Inget snack, det är bara vinst som räknas. Man brukar ju säga att ingen kommer håg vem som kom tvåa (utom svenskar som minns vilka som kom tvåa i fotbolls-VM 1958 samt vilka som åkte ut ur OS-kvarten i Salt Lake City 2002). Konstigt ändå att man kan minnas sådana besvikelser som OS-kvarten till exempel. VM-silver i fotboll får väl ändå ses som en ganska stor bedrift för ett land som Sverige.

Jag var nöjd med min insats på FIFA idag, jag förlorade med mindre än Rödpepparn och var nära att knipa en match mot Skelleftesonen. Under förlängningen passade dessvärre min målvakt (genom en hastig feltryckning) på att ge bort bollen till en av Skelleftesonens spelare varpå denne blev helt ren och gjorde mål i öppen kasse. Snopet. Antar att Wastå bjöd på något liknande här. Djup besvikelse över det, KFF skulle ju hänga av de andra lagen idag.

Nu blir det förhoppningsvis lite genomläsning av NJA-fall för att i bästa fall ha en chans att hänga med under basgruppandet i morgon bitti. Samma tid som d.y. det vill säga klockan 0900 på UB

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0