The letter

När jag kom hem idag efter en heldag på skolan (0900-1700) låg ett brev och väntade på mig. Visserligen kan man tänka på åtskilligt annat man hellre såg liggandes hemma väntandes men man får vara glad åt det lilla. Brevet var utomlands ifrån och efter närmare granskning kunde jag innan öppnandet lista ut att det var från Danmark, närmare bestämt polisen i Danmark. Den som har minnet på skaft och frekvent tagit del av vad som avhandlas på världens bästa blogg vet att jag glömde en nyköpt tröja på flygplanet från London till Köpenhamn. Efter att jag mejlat en beskrivning och fått en bekräftelse på att mitt mejl kommit fram har jag sedan gått och väntat i tre veckor. Tills idag.
Danskarna är ett märkligt släkte, inte nog med att de pratar konstigt, jag börjar fundera på deras övriga förmågor efter att läst brevet de sänt mig.

"Hittegodskontoret har modtaget effekter under nedenstående kategori
TASKER/RYGSÆKKE/NET/POSER
som antages at tilhøre Dem. Det fundne kan afhentes på ovennævnte adresse."

Varför tror de att jag skulle åka och hämta den? Jag glömde den på ett flygplan som råkar landa i Danmark, betyder det att jag är dansk? Men de var snälla nog att erbjuda sig att mot den låga summan av 169 Danska Kronor skicka påsen till mig. Tack ska ni ha danska polisen för den uppoffringen. Jag får väl helt enkelt ge upp och betala de stackarna strax över 200 svenska riksdaler för att de ska lägga påsen i ett kuvert för 50 kronor och skriva min adress på (150 kronor).

Har aldrig riktigt gillat danskar, de är som sagt märkliga. Proppmätta på gröt är de också, den verkar stå dem långt upp i halsen rentav.

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0