Uptown Girl

Nu är premiären över, en något trevande start men det hela var en mycket trevlig sammankomst. Jag tror det kan växa till något större men vi börjar nog lite försiktigt. "Sikta mot stjärnorna för att hamna i trädtopparna" som en gammal mellanstadielärare brukade tjata om. Vad menas med det egentligen? Att man ska satsa för att bli bäst men nöja sig om man blir medioker? I så fall är jag redan där. Nåja, fyra stiliga karlar och jag, samtliga iklädda kavaj passade på att smaka Carl-Jans Laphroaig och sedermera även undertecknads Old Pulteney. Vi passade även på att avnjuta rökverken vi försett oss med. Mycket bra.

Om någon funderar på en roadtrip eller liknande till utlandet bör ni kanske kika på detta. Tror att en sådan resa vore extremt kul förutsatt att man gjorde den i gott sällskap. Folkabuss vore väl det optimala, vit på utresan och sen kan man ju måla lite under resan och även låta de man bekantar sig med på vägen sätta sitt märke på den.

Jag har alltid känt en ganska stor avsky för cigarrettrök, cigarrök däremot. Den luktar faktiskt gott. Nästa köp kan mycket väl bli en humidor, sedan ska man investera i ett gäng cigarrer också. Kan bli riktigt bra.

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0