Long Song

Lång dag idag trots sovmorgon. Tio i tio ringde väckaren. Tvättid klockan tio. En stackars hund i lägenheten intill hade hela morgonen skällt så att hela trapphuset höll på att rasa samman tror jag. Det gick knappt att sova på morgonkvisten. Frågan är vad man skulle göra? Var det någon som var död där inne? Senare for jag en sväng och klippte mig hos mor min. Därefter direkt till skolan för några timmars ineffektivt arbete med arbetsrätt med Carl-Jan, d.ä. och moderaten. Strax efter 16 begav jag, d.ä. och A2 oss ner på stan. Det blev inget inköp för min egen del men den äldre lyckades hitta ett par fotbollspjux och en hårklippare. A2 fick tag på nya ploppar till hörlurarna. Lyckad shoppingtur för dessa pojkar med andra ord.

Manchester City kanske behåller Svennis ändå. De lyckades nämligen ta sig till UEFA-cupen genom en sjätteplats i Fair-Play-ligan. Jag tror faktiskt att han får behålla jobbet. Shinawatra krävde ju europacupspel och han fick det.

Ikväll stundar hockey hos Grapefrukten igen om planeringen håller. Det kommer att bli ruskigt svårt att ta hem segern och Sverige gör det bra om vi lyckas.

Sitter just och funderar på varför det bolmar upp massa rök till min balkong. Antingen så grillar någon på våningen under eller så röker någon ett paket cigaretter på samma gång. Hur som helst tycker jag inte om det.

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0