Whisky in the jar

Det börjar ljusna utanför fönstret redan, det känns lite märkligt. Matchen mellan Sverige-Frankrike har precis börjat, det känns också lite märkligt. Ishockey i maj, jag kanske tycker det är lite fel årstid för hockey egentligen. Ändå har jag svårt att inte titta när det väl är match. Sängfösaren verkar ha fullgjort sitt syfte i alla fall. Plötsligt, som en blixt från en klar himmel slog tröttheten till. Toppar jag den med lite läsning om handelsbolag så är nog John Blund på plats illa kvickt.

Kanske hinner jag se en period av hockeyn innan jag går och lägger mig? Somnar jag innan två har jag ju ändå sex timmars sömn, minst. Kanske till och med kunde vara uppe med tuppen och kliva en runda. Springa vore ju optimalt men jag är tveksam till att jag orkar det. Hörde att B1 och Paraply börjat sina nya liv nu, äta rätt och träna rätt löd parollen. Sådant får jag lätt dåligt samvete av. Nu är jag ändå förunnad? med en väldigt effektiv ämnesomsättning varför jag har svårt att lägga på mig kilon. Det kan ju visserligen vara en god tanke att utnyttja all den tid jag har till något nyttigt. 

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0