Blowin' In The Wind

Idag är det ingen höjdare att bo i Umeå. Ett riktigt pissväder ligger över den annars underbara staden. Lokalpatriot? Nej då... Till råga på allt var jag tvungen att cykla hem från sporthallen i detta ösregn. Men när jag väl blivit lite blöt var det nästan lite skönt för särskilt kallt är det faktiskt inte. En anledning till min nästan positiva inställning till cykelfärden hem, kan vara att jag hade 20 sekundmeter i ryggen.

I helgen blev det på lördagen innebandymatch som d.ä. redan refererat, Surt sa räven. Min egen insats är jag rätt nöjd med trots förlusten men det gör egentligen detsamma. Hellre spelar jag pissdåligt, blir utplockad och vi tar hem 3 poäng. Efter matchen fick jag dock tagga upp igen för jag och Tiger skulle ut och äta på Rött eftersom vi firade vår 5-årsdag. Husets hamburgare blev det för mig. Tigern körde på kyckling och ris. Proppmätta gick vi och hyrde film, det blev en i raden av svenska kriminalare. Irene Huss - Guldkalven. Handlade om stekare som låg risigt till.

Igår for jag och familjen till farmor&farfar och käkade middag. Jag har nog aldrig lämnat det huset utan att vara på gränsen till illamående av all mat och annat gott. Detta slog inte fel denna gång heller. Jag fick i form av matlådor med mig palt, pankkaka och köttsoppa med mig hem dessutom, inte tokigt.

Efter dagens skadeståndsrättsföreläsning hade vi tvättid. Det tråkiga med vår tvättstuga är att det inte finns några arga lappar. Jag har bara sett en arg lapp i vårt hus, den var dock inte särskilt rolig. "Den som spytt i hissen och på våning 3 kan gärna torka upp efter sig". TIlläggas bör att jag är oskyldig. Häromdagen hittade jag dock en ganska rolig lapp på dörren till trapphuset. I alla fall för en språkpolis som jag. Det var NCC som informerade. "Varmvattnet kommer vara avstängt lördagen den 18/10 på grund av servisarbete". Har NCC börjat arbeta med porslin? Cred ska de i alla fall ha för att de inte sär skrev.

/ d.y.

Kommentarer
Postat av: Byggare Bob

Nu tycker jag allt att du är lite snabb språkpolisen.

Ncc vet allt hur man uttrycker sig i fackspråk. Med servisarbeten menas arbeten med en servisledning, dvs huvudledning för vatten/avlopp på en hel gata/kavarter.



Tack å hej leverpastej

2008-10-23 @ 11:35:21
Postat av: d.ä.

"Burn!"

2008-10-23 @ 18:43:18
Postat av: d.y.

Jag erkänner mig totalt ägd! Jag skäms över min okunskap. Språkpolisen är satt på plats! Han kommer nog fram igen så småningom.

2008-10-23 @ 18:43:57
Postat av: Farbrodern

Tjena! Särskrivningskungen ska sälja sin Amazon. Detta är riktigt underhållande.Hämtat från Blocket.









hej nu ska jag se om de finns någon som är

intresserad av min amazon från 70 i sommar gick med en volvo 16v klock rent 160 hk sitter inga balans axlar på motorn m40 låda fram flyttad bromsservo fram till grillen typ .batteri i skuffen, flyttat värme packet,2 st skuffar 1 orginal och 1 utan handtag,3 tums avgasystem p-lyse i huvud lyckterna ,sänkt ( styv ) om gjord fram vagn så att b230 passa diret ner i den = tage bort ut baklen för olje tråget ,

ny golv matta, 80a generator, de tråkiga den e garaga lackad men de duger men skulle ju ha kunnat va bätter ,

ska besiktas nästa sommar då med b20 eller om man vill rega om den med b234an.

el systemet till den är ner strippat till bara de viktigaste(16v).

18 tums mb fälgar med 2 f1 däck lagligt mönster, matt svart finns plåt om så önskas med.

inredningen är om klädd till svart/grått högtalar tyg ruggit bra blev det 500 kr



power felx bussningar i hela bakvagnen

och fram vagnen så den e fin som fan efter vägen 4,500 kr ( KG VOLVO )



bilen som sakt kan fås med chev 350 och 350 låda och ja allt jag ha till den motorn . pris 25.000 visst går de att pluta men inte hur mycke som hälst . ps ej kör klar



annars kan man köpa den med b234 bara motorn kosta mej 6000 kr i början av sommarn( 16v ) kör klar för 17.000/ bvsa annars motor kan



fås med för 10 ,000 ej kör klar men allt finns



kan fås med b20 orginal snurra också för 5000 inget plut alls



PS DEN SKA BORT FORT SÅ ATT JU FORTARE DE BLIR SÅLD JU LÄTTARE ÄR DE ATT PLUTA PÅ PRISET ////// EJ BYTE!!!!!!!!!!!

2008-10-25 @ 00:10:24
Postat av: d.y.

Måste säga att jag är imponerad över att man lyckas sär skriva så mycket på en så kort text. "om gjord fram vagn".

2008-10-26 @ 11:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0