Feel The Noize

Igår gick årets första sittning av stapeln. Temat för aftonen var Glamrock. Många olika utstyrslar må jag säga. Själv körde jag på den lite mer feminina Glamrocksstilen med rosa, glittrande hår, ett jätteäckligt lila/genomskinligt linne från Slumpen och smink. D.ä. valde den lite tyngre KISS-stilen tillsammans med Demonen, IdOla och Starchild. På eftersläppet rasade det in folk och stämingen var god. Den fortsatte vara god hela kvällen trots ett ganska långt strömavbrott. Situationer som jag inte är särskilt van vid uppstod. Till exempel blev jag ombedd att visa mina privata delar när jag var en sväng inne på toaletten. Killen som frågade ville försäkra sig om att jag verkligen var av manligt kön.
Vanligtvis skulle jag förmodligen inte ta en sådan fråga som en komplimang men denna gång gjorde jag ett undantag.
  
När det var dags för hemgång sjönk stämningen däremot. Anledningen var Coronas usla kösystem till garderoben. Först står man med sin lapp ett bra tag för att vänta på att bli servad. När man väl är framme blir man instruerad att den lapp man har inte duger till den kön man stått i. Jackan var tydligen för långt bort från den kön, uppskattningsvis 5 meter längre bort än den kö jag borde stått i. Inga anvisningar gällande vilka lappar som gällde för vilken kö fanns heller. När jag väl fått tag på min jacka och börjat gå mot utgången så kommer en klassisk stereotyp som finns på de allra flesta uteställen. När jag passerar honom kör han den ack så klassiska kroppstacklingen. Vad är det om egentligen? Jag har verkligen svårt att förstå syftet. Tänker han "åh, där är en snubbe i rosa peruk, nu ska jag visa honom vem som är störst och starkast"? Skvallret från sittningen lämnar jag därhän, mest för att undvika feltolkningar, missförstånd och repressalier men visst ryktas det om både det ena och det andra... På tisdag ska nollorna laga mat åt oss faddrar. Kom ihåg - vi är kräsna!



/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0