Everybody's Got Something To Hide Except For Me And My Monkey

Jag och Starchild la en gemensam beställning på Herring Shoes häromveckan. Sex dagar senare, det vill säga i torsdags, kollade jag det beräknade leveransdatumet. Till min stora bestörtning var det då ändrat till fredagen. Självfallet föranledde beskedet stor frustration och besvikelse. Döm om min förvåning när det bara en kort stund därefter ringde på dörren. Där stod en, för tiden på dygnet, oförskämt pigg karl med ett stort paket i nävarna. (Paket i det här fallet syftar inte på personens fysiska egenskaper utan på kartongen innehållandes två par skor) Efter att ha signerat dels en följdsedel dels en keps öppnade jag ivrigt emballaget. Fint förpackat och till synes utan smällar lågo däri tvenne par skor, i varsin skokartong. Öppnade genast min kartong och bara en sådan sak som skopåse till var sko är en lyx man vanligtvis inte möter vid inköp på Wedins eller liknande sko-kanoner. Dessvärre gjorde denna lilla julafton att jag missade bussen och på så vis blev försenad till basgruppsmötet, men eftersom jag har datorn så var jag så klart ursäktad. Efter lite basgruppande begav jag mig i hast hemåt för att putsa och snöra pjuxen. Det stundade ju trots allt finsittning.

Så,på fredagen kom den då, finsittningen. En sorts avslutning på nollningen och eftertraktad av många. En chans att klä sig i kostym och inte känna sig överklädd. Men även mycket detaljer att tänka på. Många är inte intresserade av detaljer såsom skärning, passform, slipsknut, skjortkrage, matchning och skor. På somliga syns detta ointresse väldigt väl, en del märks att en ansträngning trots allt gjort och andra har omsorgsfullt ombesörjt alltsammans med bravur. Det hela började med förförfest hos Demonen, bastubadande och Xbox. Därefter via buss till Onana och lite annat sällskap men ändå med i stort sett samma tema. Efter en timme där begav sällskapet sig mot Rex och festligheterna där. Många bekanta ansikten och mycket välklätt folk. Jag befarade att jag efter förra sittningen skulle få en dålig bordsplacering men turligt nog hamnade jag vid sittningens bästa bord. Självfallet bidrog mitt medverkande till det men utan sådana starka kort som Frank, B1, Pontiak, WVW, lille skutt och d.y. är det svårt att lyckas. Eller snarare, i deras sällskap är det svårt att misslyckas. Höjdpunkten var måhända när vi körde "Barnasinnet" och inte blev överröstade förrän de övriga sju borden unisont klämde i. Det stod i alla fall klart att vårt bord ägde tillställningen. 
Så långt stod allt väl till. När borden plockades undan och "musiken" började tog det roliga slut. Sällan har jag varit mer frustrerad över en persons oförmåga att spela musik som folk tycker om. Istället spelades någon lustig form av "sitta-hemma-vid-datorn-spela-spel-och-digga-rave-musik". Inte ok! Kan ju hoppas att han hade en dålig dag, men tyvärr verkade det nog vara en person utan så många bra dagar snarare än dåliga. 
Rödpepparn och hans barber-shop-grupp stod däremot för kvällens absolut bästa, förvisso inte jättesvårt med tanke på DJ:ns bristande kvaliteter, prestation musikmässigt. Väldigt tajta stämmor och låtar vi börjar lära oss men likväl uppskattar till fullo. Även underhållande med tjejernas svar på gossarnas sånger.

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0