54-46 Was My Number

Efter fredagens antiklimax blev lördagen en form av själslig rekreation. Vissa verkade dock haft en rätt bra kväll där på Rex. A2 var till synes en av dem, i alla fall baserat på hans något slitna anlete vid fem-tiden i går eftermiddag. D.y däremot, verkade oförskämt pigg. Fast jag ska väl inte klaga egentligen, priserna på Rex kan få den bäste att nyktra till. Praktiskt på så vis att eventuell bakfylla mildras oerhört. För samma pris man får en god öl på Rex får man ett Crunchy-mål på Max. Snålt kanske ni tycker men kom ihåg att det bara är en bro mellan mig och Småland. Gårdagskvällen bjöd istället på filmkväll hos mannen med Umeås kanske största datoranläggning, en anläggning som får NASA att koka av avund, närmare bestämt A2. Föda för dagen, pizza från pizzeria Maria. En Hawaii special är inte dumt, om jag förstått saken rätt betyder "special" i det här fallet "banan och curry". Salong A2 bjöd på Pirates of the Caribbean - the Curse of the black pearl, Inside Man och sist men absolut inte minst This is England. Den senare har mer eller mindre blivit en favorit. Extremt många bra låtar, flertalet gjorda av Toots and the Maytals. I filmen får man även se vad ett så kallat "skinhead" egentligen är. En form av utbildning på så vis. 



Idag, alltså söndag. En jobbig dag, både d.y. och jag verkar eniga om att ångesten inför ännu en måndag känns rätt tung att bära. Nåväl, jag känner mig ganska bortskämd idag ändå. Lämnade min väska i Onanas mammas lägenhet i fredags (vi var där på förfesten, inget annat) och jag har grunnat på när och hur jag skulle hämta den. Klagade lite för Moderaten och Onana via MSN när de hade basgruppsarbete och några timmar senare ringer Onana "om sju minuter på din parkering". Tio minuter sladdade Onana och Dalkullan in på parkeringen och levererade väskan enligt överenskommelse. Har under kvällen beskådat Dogge Doggelitos insatser i "Hål i väggen". Han verkar vara en väldigt skön snubbe faktiskt. Därefter följde "Stor i japan" där Jens och Sebastian klädde ut sig till något Jens liknade vid "Sävsjö-revyn" väldigt roligt. Jens skulle även besöka en Saké-festival där allting var gratis varpå han utbrister: "everything's free? you can't say that to a smålänning". Skåningen verkar dock inte förstå Jens och Sebastians storhet, synd faktiskt för de är ändå roliga. Passade dessutom på att putsa mina Martens, samt byta snörning. Det är noga med sådant. 

/ d.ä.

Kommentarer
Postat av: A2

Sjukt bra inlägg den här gången A1! Jag skrattade högt vid flera tillfällen. :D

2008-09-22 @ 07:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0