I'm So Tired

Är det verkligen tänkt att det ska vara på det här viset? Ska man behöva gå upp varje morgon, fast man inte alls vill egentligen? Ska man behöva göra en massa saker man inte vill? Jag vill inte gå upp varje morgon, jag skulle vilja få välja att inte gå upp. Somna om när man vill. En del är allergiska mot mjölk, en del mot pollen. Jag är lite allergisk mot "måsten". Ju äldre man blir desto fler "måsten" verkar man utsättas för. Jag borde varit mer noggrann vid valet av mina föräldrar. Kunde ju valt en något mer välbärgad familj. Istället för innebandy, hästpolo. Istället för köttbullar och potatis kaviar och champagne. Alltså, egentligen bryr jag mig inte mycket om pengar, tyvärr är det dock så att ekonomiskt oberoende gör det lättare att  slippa alla "måsten". Då kan man ju betala någon duktig person att göra dem istället. 
Under arbetet i skolan märker man att somliga verkligen tycker det är roligt med "måsten", så framstår det i alla fall för mig. Man "måste" vara bäst förberedd på seminariena, man "måste" vinna und so weiter... Personligen tycker jag inte man borde "måste" någonting alls. Syftet med seminariena kan knappast vara att man ska vara fullfjädrad jurist. Inte heller ska man kunna precis allting om ämnet. Däremot ska man vid tillfället för tentan kunna betydligt mer. En lärare sa så sent som förra veckan att det är bättre att inte vara helt förberedd än för väl förberedd. Jag är benägen att hålla med. Om det sen beror på min lata natur låter jag vara osagt. Hon motiverade det i alla fall med att om man förberett allt och att exempelvis vittnet svarar helt annorlunda så har man en massa arbete ogjort. Låter inte roligt.

Igår "måste" jag ringa till vår internetleverantör efter att jag klantat mig vid beställningen. Jag kan också skylla på att jag ser dåligt och ofta missar en siffra här och var. Exempelvis läser jag priset "299:-" som "200". Nåja, jag ringde och stod i mena telefonkön kändes oändlig. Telefonkö kan ju vara det absolut dummaste som finns. Man känner sig ganska dum där man sitter med luren vid örat och väntar. Det är inte ens säkert man väntar på rätt avdelning. Sannolikheten att man vid alternativen tryckt fel är inte liten direkt. Hemma hade de på vårdcentralen något system där man ringde, lämnade sitt nummer och sen ringde de upp istället. De gav till och med en ungefärlig tid när de kunde tänkas ringa. Det var smidigt, sparade tid för många och var kort och gott mer effektivt.

Demonen och jag var på Team Sportia igår. Demonen hade spenderbyxorna på sig och investerade i ny klubba och ett par skor. Han hade dessutom köpt sig en ny jacka, ett parkas-liknande plagg. Den var något kortare än en vanlig parkas och av märket Fjällräven. Endast det bästa är gott nog åt Demonen. 

Idag har vi... eller snarare de andra i min basgrupp haft handledning inför seminariet i familjerätt. Alltså, jag var ju fysiskt närvarande men psykiskt vet jag inte riktigt vart jag tillbringat dagen. Min normala kroniska trötthet har idag givit tröttheten ett ansikte. Kan inte erinra mig om när jag senast var så trött. Ofta går det ju över efter ett tag men inte idag. Klockan ringde först vid 0745, därefter 0755, sedan 0820 och slutligen 0835, 13 minuter innan bussen gick. Halvsovandes på bussen funderade jag på att åka vidare men klev ändå av vid samhällsvetarhuset. Mötte min basgrupp vid UB och hamnade därefter i dvala. Nu ska jag ladda för JF-innebandyn. Mycket prestige. Hårda bud.

/ d.ä.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0