Have you ever seen the rain?

Fullspäckad helg som vanligt. I fredags styrde Ackwell & Virgin upp då mannen i huset fyllde 25 bast. Det blev en trevlig tillställning med tårta, limbo och allsång. D.ä. fick den briljanta idén att han skulle micra ett geléhallon. Han får märkliga idéer då och då som de flesta läsare vet. Det slutade med att han fick ställa sig vid diskhon... Grannen hade däremot inte lika roligt verkade det som. Måste samtidigt passa på att hylla Stekarens matchning av insida på skjortan och tröja + bälte. Svårslaget.

Lördagen började med en stabil Unitedseger mot Bolton. Rooney blev petad men fick senare komma in och avgöra. Ronaldo gjorde Uniteds första mål på straff. Repriserna visade dock att det var långt ifrån straff. Kommentatorn jag lyssnade på sade att det var det sämsta beslutet  i fotbollshistorien. Lite överdrivet kanske. Arsenal förlorade på hemmaplan mot Hull, mycket glädjande! Lördagenkvällen slutade med lagfest och sedan utgång på klassiska Corona. 

Igår gick jag, d.ä. och Kutcher på innebandy. Nykomlingarna Umeå City vs. AIK. Det såg länge ut som att City skulle kunna knipa två poäng men med fem minuter kvar kvitterade AIK till 6-6 och matchen gick till sudden death. 12 sekunder in i övertiden gjorde AIK mål och City fick med andra ord endast ett poäng. Orättvist i mina ögon.

Denna femdagarshelg har gått fruktansvärt fort. Det känns som att jag inte hunnit göra något vettigt egentligen. Jag har sovit mycket men jag vet inte om det räknas som vettigt. Jag är fortfarande lika trött. Har kikat en del på familjerätten men samvetet säger att jag borde gjort mer. Vad dagen bjuder på får vi se men det lutar åt lite familjerätt och träning. 


/d.y.

Kommentarer
Postat av: A2

Grannen på festen märkte jag inte av särskilt mycket. Missade jag nåt speciellt?

2008-09-29 @ 19:02:23
Postat av: d.ä.

Nja, alltså, A2, jag tror inte han var där. Däremot knackade han på och bad deltagarna lugna sig lite. Åtminstone tror jag att det förhåll sig på det viset. Inte heller var jag inne hos grannen vid dennes diskho vilket man kanske kan få för sig av texten.

2008-09-29 @ 22:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0