Sports & Wine

I över två veckor har jag varit ensam. Tiden har gått ganska fort och det går rätt bra. Det är faktiskt inte så stökigt som man skulle kunna tro. Inga växter har dött än så jag måste få godkänt betyg.

En av mina laster här i livet är mitt närmast beroendeliknande beteende inför lösviktsgodis. Så fruktansvärt gott. Jag måste nog hålla Karamellkungen som bästa leverantör. Riktigt bra grejor. En fråga som jag dock ställt mig många gånger är varför de svarta winegumsen är mjukare än de andra färgerna? Någon vettig förklaring bör finnas. Vi snackar Basset's.

PM-arbetet har börjat. Jag har idag suttit på skolan och läst festskrift samtidigt som en Julmust avnjutits. Jag ska försöka förstå varför barn som bevittnar våld i hemmet inte räknas som offer för ofredande när någon som blir utsatt för exempelvis en spottloska räknas som offer. Med det menar jag inte att bagatellisera det senare men att som barn bevittna våld i hemmet måste ju räknas som minst lika traumatiskt. Ganska intressant är det i alla fall.

Ikväll började Champions League-slutspelet. United möter Inter. Jag kan inte riktigt förstå varför man på TV6 upphaussar kampen mellan Ronaldo och Zlatan. Dels är de helt olika speltyper och är i det närmsta ojämförbara på så sätt. Dels vet jag inte hur den jämförelsen ska gå till. De kommer inte heller mötas någon gång på planen eftersom de allt som oftast befinner sig på helt olika planhalvor. Men visst, en och annan tittare kanske lockas av linen "Ronaldo vs. Zlatan". Slutresultat 0-0.

Dags för Kenny Starfighter!

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0