Pure Morning

Då var straffrätten inledd. Jag måste instämma med d.ä., Ackwell och A2 i deras tro på att det blir en intressant termin. Trots att föreläsningen var tre timmar lång kändes det inte särskilt ansträngande att fokusera och hänga med. Det var mestadels intressanta saker som togs upp. Åhörarkopior är aldrig fel det heller. Fokuskonkurrensen blir då inte lika påtaglig.
   
Igår köpte jag nya jeans efter många om och men. 50% rea är svårt att motstå ibland. Flott har ett rätt brett utbud på jeansfronten måste jag säga. Det blev ett par Edwin Nashville Red Selvage. Jag är nöjd med mitt kap. 
   
Ikväll har jag varit på Löven vs. Leksand. Slutresultatet blev 1-3. Löven var bra i första perioden men sedan var det inget vidare. Ett 4 minuter långt powerplay utan ett skott på mål säger en hel del.

Gladare nyheter - Handsbollslandslaget verkar på G! Att de skulle vinna mot Spanien trodde jag faktiskt inte. Imorgon blir det tufft igen. Kroatien. Handboll är en sport som gör sig riktigt bra på tv. I alla fall om det är någorlunda jämnt. Att se en match där det skiljer 15 mål redan efter en halvlek är kanske inte sådär jätteunderhållande såvida man inte bjuds på "japanare" och andra globetrotterliknande spektakel.
  
 8:15 är morgondagens starttid. Det är tredje gången denna vecka som jag måste släpa mig upp i gryningen. Om jag någon gång får inflytande över lagstiftningen ska jag se till att undervisning får inte ske före klockan 09. Och då är jag generös mot morgonpigga. Det blir premiär för en ny undervisningsform imorgon om jag förstått saken rätt. Grupparbete under uppsikt av lärare verkar det handla om. Ganska klokt faktiskt, lite som på gymnasiet. 

Kursböcker? När?

/ d.y.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0