(Get Off Your) High Horse Lady

Få saker gör mig så irriterad som fula grejer på en innebandyplan. Allra helst sådana jag själv utsätts för. Det är sällan jag blir uppriktigt förbannad men just där och då tappar även jag, ibland, den där spärren jag annars brukar ha. Idag var det träning igen, jag spelade back igen. Det var kul. Förvisso spelade jag i en riktigt bra femma vilket så klart underlättade saken oerhört. Nåja, det som ni, av de inledande raderna, kanske förstår lever kvar efter träningen är de två fula (möjligen må jag vara aningen partisk i min bedömning) tacklingar jag fick i ryggen. Alltså, det är inget konstigt att åka på någon sådan då och då. Även den bäste kan hamna lite snett i en närkamp. Det irriterande är när man ser att en viss individ gör samma fula grejer upprepade gånger. De två tacklingarna jag fick var alltså av samma individ, denne brukar även göra liknande grejer ganska ofta. Det hela verkar vara resultatet av någon sorts frustration beroende på andra tillkortakommanden. Jag förstår dock inte varför andra ska behöva lida för dem. 

Idag har Moderaten och jag skrivit ut en massa papper inför tentan. Det gick, efter vissa problem med skrivare nummer 7, ganska bra. Förhoppningsvis är allt utskrivet nu. Antagligen lär jag hitta något i morgon som kan vara bra att ha med. Då står mitt hopp till A2 och dennes laserskrivare. A2, han har grejer han. 

Nu har jag lagt ner pluggandet inför tentan på torsdag. Det blir nog inte bättre än så här. Det får bära eller brista helt enkelt. I morgon eftermiddag/kväll blir det pizzabuffé på Scharinska. Denna gången ska jag inte köpa den dyraste ölen. Det får duga med någon mer, precis.

Nu orkar jag inte skriva mer... eller så har jag inget mer "vettigt" att skriva. 



/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0