Åre


Hemma från Åre. Resan blev lite av ett studiebesök kändes det som. Jag fick uppleva en helt annan kultur. Mina fördomar om en ort fylld med stekare blev infriade med råge. Det var champagne, Canada Goose, smink, Burberry, uppvikta kragar. Det var stek helt enkelt. Roligt hade vi i alla fall även om vi kanske inte riktigt passade in alla gånger. Hur var det med kändisarna då? Jo, Jesper Blomqvist och Adam från Adam & Eva gled runt där i byn. Den senare nämnda kände jag knappt igen. Förmodligen en halvmeter längre och betydligt skäggigare än då han spelade i barnserien. Föret i backen var mindre bra. Fruktansvärt isigt och långa köer. Mycket beroende på att skutan inte var öppen. Inför nyår hade vi inte planerat så mycket. Vi hade inte något förköp till "Bygget" vilket verkar vara det ställe "där det händer". Vi hamnade till slut på Country Club vilket egentligen verkar vara någon klubb för medelåldersmänniskor men majoriteten var, i alla fall denna kväll, i vår ålder. Åre känns inte riktigt som fjällen. För mig är fjällen en stuga, massor med snö och sällskapsspel. Detta var något helt annat. Inget ont med det menat men fjällens "myskänsla" ligger ganska långt borta men i ärlighetens namn är det inte därför man far till Åre. Lyckades dra på mig en rejäl förkylning men den börjar gå över nu. 

Vilan är över. Tentaplugget har satt igång. Hemtentan är snart klar. Bara någon lite halvklurig frågeställning kvar att reda ut. 

Nu är vi på gul!

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0