Crocodile Shoes

Idag fick jag stilla mitt samvete. Det kan tyckas besynnerligt att ens få samvetskval över en sådan enkel sak som att av misstag ta två kaffelock. Vissa skulle kunna göra det upprepade gånger utan att ens fundera. Vissa kan, har jag märkt, till och med genomföra en förhållandevis mild form av bedrägeri för att tillgodogöra sig gratis bussresor. Ett beteende jag finner en aning upprörande. Att jag igår helt av misstag och utan vetskap om att dessa kaffelock faktiskt betingade en krona i pris per lock faktiskt stal två stycken gjorde mitt samvete tyngt av skuld. Idag kunde jag så reglera den skulden. Biträdet i Tornet blev faktiskt uppriktigt sagt glad och verkade tyst berömma min ärlighet varpå jag med ens kände mig lättare till mods.  

Häromdagen la jag en beställning hos Herring Shoes. Som av en händelse, eller min bristande matematiska förmåga, råkade jag föra över för lite pengar varför beställningen inte fullgjorts ännu. Till min stora besvikelse så klart. Spännande att se om det blir av idag. Ett snöigt Umeå behöver lite mer lädersula. 

Satt och läste, eller tänkte läsa men diskuterade mer med Ackwell och A2 efter föreläsningen idag. Alla voro vi eniga om att förevarande termin verkar lovande. Vår föreläsare idag pratade lite om genus men gjorde det mycket mer nyanserat än vad en av våra föreläsare från T1 gjorde. I den senares framställning kunde egna åsikter lysa igenom väldigt tydligt, nästan obehagligt tydligt. Det blir spännande att se om Ackwells farhågor besannas, kommer den kvinnliga delen av klassen att anamma något sorts mansförakt? 

/ d.ä. 

Kommentarer
Postat av: emmie

vad är mansförakt!!?

2009-01-21 @ 14:46:03
Postat av: d.ä.

Mansförakt är en form av misstro mot alla män.

2009-01-21 @ 17:40:47
Postat av: emmie

varför skulle alla kvinnor i vår klass börja misstro alla män?

2009-01-21 @ 22:39:00
Postat av: d.ä.

Vi kan diskutera saken när du bjuder mig på fika...

2009-01-21 @ 23:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0