Vi Var Bara Pojkar

Jag har inte många minnen av att jag någonsin pluggat mycket. Ett fåtal saker vet jag att jag pluggat. Under lågstadiet var det multiplikationstabellen som skulle präntas in, väl till provet vill jag minnas att jag endast hade multiplikation i huvudet. Provet, å andra sidan, hade inte mer än ungefär 1/5 multiplikationsuppgifter. Behöver jag skriva hur mitt resultat såg ut? Det andra jag kommer håg att jag pluggat var engelskaglosor. Det minns jag lika väl att jag slutade göra i sjuan då vår lärare ändå var tråkig. Sedan dess kommer jag inte håg att jag studerat mycket alls. Varje gång våra lärare säger "glida på ett bananskal" känner jag mig extremt träffad. Lite dåligt samvete har jag väl över det också stundtals. Undrar om det är mitt ö-temperament som gör sig påmint, "varför göra idag, det du kan göra i morgon?" Förhoppningsvis kan jag ändra på mig till nästa termin. Men hur många gånger har jag inte tänkt så? Hur många gånger har det blivit så?

Idag har jag varit i Örnsköldsvik. Innebandymatch. Samling vid Gammlia 13.25 hemma igen ungefär 20.15. Kändes lite ovärt. Dels för att vi förlorade matchen med uddamålet. Dels för att jag bara spelade en period. Idag dessutom på en ny, eller snarare nygammal position. Back. Vår femma spelade 1-1. Förstafemman spelade 0-3, och andrafemman spelade 5-4. Ett mål gjordes även i power play. Ö-vik IBF vann följdaktligen med 8-7. Tungt är bara förnamnet.

Ingen mjölk hemma, det vill säga ingen Oboy. Det får bli öl istället. Kanske en sängfösare innan sänggående också. 


/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0