Innocent Man

Idag hade min seminariegrupp huvudförhandling i straffprocessen. Min basgrupp agerade försvarare och hade haft vissa svårigheter att förbereda oss då vi inte blivit delgivna någon stämning. Nu gjorde väl inte det så värst mycket då det räcker för oss att få in lite rimligt tvivel i tankebanorna hos domargruppen. Förhoppningsvis sådde vi det fröet som Ekelöf skriver om. Ett frö av tvivel. Återstår att se om domstolen håller med.

Jag tyckte domstolsgruppen skötte sig bra idag. De blev lite tveksamma när vi hävdade res judicata, slutligen biföll de vårt yrkande. Åklagargruppen var kanske inte helt nöjd med det. Det hade inte jag heller varit om jag varit åklagare.


Nu äta. Sedan träna.

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0