Världens näst bästa blogg

Efter att läst SkvallerSally i några dagar nu är det nog dags att abdikera från tronen "Världens bästa blogg". Förevarande blogg är numera "världens näst bästa blogg", ett faktum man får finna sig i antagligen. Det känns däremot ganska bra att man kommer kunna finna samma smeknamn och känna igen vissa händelser. Ibland kanske de beskrivs mer ingående och utan hämningar på SkvallerSally. I alla fall om de fortsätter samma utstakade bana. 

Eftersom att våren nästan hittat till stan åkte min risiga gamla skinnjacka, som ska ha varit min morfars en gång i tiden, fram. Det beslutet ångrade jag en aning idag där jag stod på busshållplatsen vid Liljansberget. Då blåste det kallt och var allmänt ruggigt. Innan dess hade det varit tre timmars föreläsning och lite basgruppsarbete. Spännande med nya basgrupper, kul med variation. 

Det har varit en strängt upptagen kväll med både innebandy och hockey på tv. Allt zappande mellan kanalerna har nästan åsamkat förslitningsskada i tummen. Innebandymatchen mellan Pixbo - Warberg började med ett stort övertag för Warbergs sida men Pixbo växte in i matchen mot slutet och kvitterade rättvist med ungefär en och en halv minut kvar av matchen. Tråkigt nog gjorde den äckligt effektive Magnus Svensson sitt fjärde mål och avgjorde i sudden death. Därmed blir det nog en omöjlig uppgift för göteborgarna att vända underläge 2-0 i matcher.
Täby vann tyvärr mot AIK, även där efter förlängning. Det tråkigaste laget i slutspelet utjämnade till 1-1 i den matchserien. 

Efter innebandyns slut gjordes en sista kraftansträngning och bytet av tv-kanal gick relativt smärtfritt. Väl där piskar HV 71 Timrå efter vad jag sett ännu en stabil insats. 

 

/ d.ä.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0