And the reds go marching on, on, on

SEGER! Det känns grymt skönt! Det var en riktig nagelbitare där i slutet eftersom det hade räckt exempelvis att Wes Brown hade nickat in den stenhårt i eget mål för att Barcelona skulle ta en av de två finalplatserna. Nu blev det inte så! Ronaldo, punktmarkerad och blek. Vem kliver fram då? Gammräven Scholesy såklart! Han är alltid bäst när det gäller. Det finns ett par sådana i de flesta lag. Trogna kämpar som fansen älskar. Det var inte ett fult mål heller, PANG, yttersida i högra krysset. Magi. Ikväll gästade Liverpool Stamford Bridge. Jag trodde på Chelsea men hejade på Liverpool. Det blev som jag förutspått. Drogba, mannen jag avskyr mest inom fotbollen, nätade twice vilket han inte hymlade med. Tröjan av så fort slutsignalen gått... Matchen var inte särskilt underhållande med undantaget förlängningen som blev lite spännande ett tag.

Det var valborg idag. Traditionen grundar sig, enligt Wiki, på den Heliga Valborgs kult mot häxtro och onda andar. Undrar hur många som visste det? Man skulle kunna tro att denna högtid är bara en anledning för att folk ska få supa. För mig blev det i alla fall fotboll ikväll. Kvällen slutade på Corona. Mycket folk var det, och många jurister. Ingen nämnd, ingen glömd. Detta faktum balanserade upp den som vanligt kassa musiken. Jag är ultrakonservativ gällande musik och förkastar all musik som gjorts utan instrument. Kanske är jag gammalmodig men det känns som att vem som helst kan lägga det där bam-bam-beatet som dunkar i bröstkorgen för jämnan.

Idag har det varit riktigt sommarväder (peppar, peppar). T-shirt och chinos var snudd på för varmt. Riktigt skönt! Hoppas detta väder håller i sig nu hela maj. Nu på kvällen hade det dock svalnat till och temperaturen hade lagt sig på stabila 6 grader. Lite tidigt att kalla det sommar än va?

Upptäckte igår att Snooker-VM är i full gång och sänds på eurosport. En ypperlig chans att få höra ett citat live. Under den halvtimme jag såg igår så sa Hartman dessvärre inte så mycket förutom en lite rolig grej som jag tänkte ta upp. Han konstaterade att det är 1 maj imorgon och pratade om att folk brukar demonstrera. Därpå säger han "ja, så nu måste man passa sig vad man säger". Han lät inte särskilt röd i alla fall...

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0