Bad Medicine

Som d.ä. redan tagit upp var kvällen mycket trevlig. Insamlingen av vuxenpoäng var enorm under kvällen måste man nog säga. Nu när jag kom hem tryckte jag i mig några mackor och har nu läst två rättsfall. Hyfsat intressanta ändå för att vara associationsrätt. Jag är väl annars inget större fan av just denna genre inom juridiken. Något som man verkligen utvecklats i under dessa två terminer är förståelsen av rättsfall. Från början kändes det rätt krångligt med den komplicerade meningsuppbyggnaden och de uråldriga ordvalen. Nu börjar man få rätt bra kläm på "ehuru" och dylika uttryck.

Dags att kalla det en dag. Morgondagen blir jobbig. Basgruppsarbete klockan 10 och sedan föreläsning mellan 13-17. God natt gott folk!

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0