Burn

Kom just hem från brännbollsträning. Det var hyfsat många lag ute nu i den lite kyliga vårluften. Träffprocenten blir bara bättre och bättre. Det är vårt år i år.

Alldeles nyss installerade jag Shockwave. För er som inte vet vad det är så är det någon form av plug-in till firefox eller till windows eller något åt det hållet. Jag kan inte påstå att jag är särskilt bevandrad inom IT. Installera spel är ungefär det jag kan. Hur som helst så när installationen var klar så kom det inte upp "Nu är installationen klar" eller dylikt som brukar vara standard. Istället kom Grattis! + standardfrasen. Vadå grattis? Jag fick vibbar av att det brukar vanligtvis inte fungera så därför skriver de in grattis när det väl fungerar. Precis som om man vunnit på lotto. Som jag har förstått det så använder man grattis när något inte så ofta förekommande inträffar. Till exempel att man fyller år eller vinner en match där man är underdogs.  Tur måste jag ha haft i alla fall.

Världsmästerskapen i Snooker går mot sitt slut. 16-8 i frames till Ronnie O'Sullivan står det inför sista sessionen som spelas om drygt en timme. Det lär gå fort. Jag gissar på att de två inledande "framesen" går till Ronnie och därmed är matchen avgjord. Man spelar nämligen, i finalen, bäst av 35 frames.

Chelsea vann ikväll... Det betyder att Premier League avgörs i sista omgången. Vinner United sin match är det klart på grund av att vi har bättre målskillnad än Chelski.

Snart ska jag bjuda bror min på lasagne.

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0