Did you steal my money?

Det är svårt att förstå riktigt vart pengarna tar vägen. Visst, det är räkningar och andra fasta avgifter men likväl ter det hela sig som ett stort mysterium för mig. Väl medveten om att jag kanske köper väl mycket prylar som dels tar slut, läs öl och whiskey) dels försvinner (läs tröja glömd på flygplan). Lyckas man med sådana bravader blir det inte mycket kvar på kontot till slut. Nu har jag tur då jag slipper ta lån och sådant otyg. Allt tack vare att jag jobbade och bodde hemma och på så sätt kunde lägga undan en slant. Tack till mina parenteser med andra ord! Hursomhelst, det gör ont när man bränt det mesta av studiebidraget på nolltid utan att ha gjort några större investeringar. Jag tror alltid att det är någon som snott mina surt förvärvade penningar. Besviken och snyftandes läser jag sedan kontoutdraget och kommer till insikt att 299+199=498 i praktiken är 500 kronor. Man tror kanske att det där med 99 är det ingen som går på, ingen utom jag och de som är med i lyxfällan då kanske.

Nåja, det ordnar sig alltid. Likväl är det en stor omställning från att ha jobbat och kunnat ha spenderbyxorna på för jämnan till att studera och komma på att man glömt ta av sig dem. Så, nu sitter man där utan byxor och skriver meningslösa inlägg om I-landsproblem och funderar på vilken bok man ska börja läsa i. Jag måste ju investera i cigarr och sådant inför stundande möte med Herrklubben dessutom. Vilken investering sedan, ett praktexempel på att pengarna går upp i rök. 

I kväll är det hockey, Sverige-Frankrike om jag inte är ute och cyklar. Men höjdpunkten är nog ändå 100 höjdare, Världens skönaste land. Pablo Francisco följer efter det. Han är tyvärr ganska begränsad i sin humor och sjönk i mina ögon när han blev intervjuad i King och direkt associerade "dyra kostymer" med "snygga kostymer". Pablo, Seinfeld har aldrig burit snygga kläder oavsett hur dyra de var!

/ d.ä. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0