God morgon, god morgon

I made it! Jag lyckades kliva upp ungefär den tid som jag hade planerat trots att jag är lektionslös idag. Jag måste erkänna att jag är smått imponerad av mig själv. Jag har funderat på en grej gällande väckarklockfunktionen på min mobil. Jag har en gammal Ericsson som jag lånat av kompis. Den har varit med om allt möjligt men det tar vi en annan gång. När mobilen tjuter så ska man trycka på en knapp uppe till vänster, ovanför ettan kan man säga för att få den att ge sig. När man gjort det kommer det direkt upp en fråga om man vill stänga av alarmet. Någon smart snubbe  har kommit på att Ja-alternativet är på den knapp man just tryckt på för att stänga av tjutet. Självklart är det inte bara en gång man har råkat trycka för många gånger på den vänstra knappen med resultatet att det blir väldigt stressigt till skolan.

Till skillnad från många så fungerar mina försovningar på så sätt att jag vaknar just så pass i tid så jag hinner till lektionen. Det vill säga, börjar jag kvart över och försover mig så vaknar jag fem över. Slänga på sig kläder, borsta tänder och cykla i Tour de France-tempo till lektionen. Väl där kommer eftersvettningarna och anfåddheten som man måste dras med ett tag. Det är en ganska jobbig form av försovning. Om jag istället vaknat halv, kunde jag missa första delen av föreläsningen, klivit upp, kanske fått i mig en matbit och kommit i god form till andra delen av föreläsningen. En betydligt bekvämare typ av försovning.

/ d.y.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0