Gyllne morgon

Någon som hört den låten? En frireligiös sådan vill jag minnas. Det som slår mig när jag lyssnar på den är att de låter så oförskämt pigga. Aldrig har jag vaknat och undrat "När den gyllne morgon kommer med sin glans 
skall och jag då räknas såsom en av hans?" Men då är jag inte troende heller. Det blir man ofta när man blir äldre och inte har något annat att göra eller har man föräldrar som redan är troende, då går det i arv. Min mor är relativt troende, min bror är kantor. Min far däremot, han har svårt med det religiösa över huvudtaget. Han tänker tillbaka för mycket på Sveriges och världens historia. 

Nu är det dags för seminarium, fastande mage men idag är det solsken så det räcker nog ändå.

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0