I can see clearly now

Kollar på Talang 2008 på fyran nu. Jag förstår mig inte på hur de resonerat kring domarna. Bert Karlsson anser jag given men de andra två? Soffi-propp och Tobbe trollkarl. Vad har de egentligen för kvalifikationer? Vad har de gjort annat än barnprogram? Bert har haft öga för talanger i många, många år. Sen råkar jag gilla hans raka sida, han säger alltid vad han tycker. Ingen har väl i det långa loppet mått bra av att få höra en lögn.

En annan fråga jag ställer mig rörande Talang är "hur många jonglörer finns det i Sverige?". Alltså, det är ju helt absurt. Jag säger som Bert, jag skulle inte betala 500 spänn för att gå och titta på någon som jonglerar. Jag gillar Berts lite barnsliga sida också, karln är så envis att han river sönder bilder för att just de deltagarna inte ska gå vidare. Till korthajen Seth frågar Bert om han anser sig vara bättre än Tobbe, "på kort är jag det" svarar Seth blygt. "Det säger inte så jävla mycket om du är bättre än Tobbe" skrockar Bert. Fantastiskt bra!

Jag börjar planera för nästa Londonresa, det blir nog till hösten. Om det är någon som vill följa med så hör av er! Biljetterna bör inte bli så dyra. Kanske en tusenlapp per person. 

/ d.ä.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nog för att Bert kan ta fram talanger men hur brett är hans spektra egentligen? Hela vägen från schlager till dansband...

2008-05-05 @ 22:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0