I got stripes

Hockey-VM har varit på tal här i bloggen redan förut och jag följer det så mycket jag kan via aftonbladet och TV. Jag är kanske inte helt övertygad om att det blir guld bara för Kung Henkes deltagande. Ändå gör det ju hela mästerskapet bra mycket mer intressant. Det är ju kul att se storstjärnor spela, Rikard Wallin är inte dålig men det är inte lika spännande som Lundqvist och Bäckström. Att jag sedan samlandet på hockeybilder hyser ett väldigt intresse för målvaktsmasker och skydd gör ju att det blir extra bra med en riktig stormålvakt. Vill minnas att det är DaveArt som ligger bakom designen på Henkes masker, så var det i alla fall under tiden i Frölunda.

Just nu kikar jag lite på Discovery närmare bestämt "Förklaring följer". Berättaren där är inte världens kanske mest entusiastiska och läser upp diverse dåliga skämt med jämna mellanrum. I dagens program får man följa hur rednecks bygger träskbåtar. Rolig dialekt på de gossarna, jag vill inte döma dem på något vis men det känns som att de kan ha en liten anknytning till inlägget här nedan.

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0