I want to break free

Härligt med seger idag. Stekarn, d.y. och jag hade slutit upp hos Grapefrukten strax innan matchen börjat. Laddat med öl och chips, mycket macho. Löven-lovern dök upp strax efter nedsläpp och ytterligare en stund senare anslöt även Bsb. De båda herrarna var mycket nöjda med sina fordon som av en händelse råkade vara av samma modell. Att en av dem senare inte ville starta är en mindre detalj i sammanhanget. Hockeyn gick som nämnts bra. Efter en halvdan match lyckades Weinhandl göra sin karriärs kanske vackraste mål. Ett sådant mål jag skulle skämts över lite grand. Jag har gjort några få sådana mål i min "karriär" och inte riktigt vetat hur jag ska hantera det. Istället för att fira dem har jag lite ursäktande lunkat mot avbytarbänken. Min grej brukar ju vara att göra mål långt utifrån, helst utanför "slottet". Hellre hårt i sargen än löst i mål har varit mitt motto. (Utesluter härmed inte att mottot i sig även kan delas, eller rentav författats, av andra)

Kenny Jönsson verkar ha analyserat hårt efter matchen och kommit fram till att "det blir en annan match på fredag". Det är skönt tycker jag, hade varit lite tråkigt att se samma match igen. Undrar hur han tänkte där? "Idag spelade vi en match, kan man spela samma match igen? Nä, vänta här nu... det måste ju vara en annan match på fredag!" Jag vill inte på något vis förringa Kennys tankeverksamhet och kanske är citatet aftonbladets egen tolkning, det brukar ju kunna vara så, men citatet är lite för roligt för att gå förbi obemärkt.

Läste en annan skön artikel från Ölands största (läs enda) tidning. Om jag minns rätt är jag till och med medlem i denna grupp. Antar att det kan vara svårt för en utomstående att förstå vissa saker men ett visst underhållningsvärde kan artikeln säkert inneha även för dem.

Detta är väl ingen som blir särdeles förvånad över. Ett tydligt samband kan tyckas.

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0