I'm so tired

Vilka sanslösa fynd jag gjorde idag. En fräsig träningsjacka och en mycket extravagant trucker-keps. Min idé av campare har en viss likhet med folket i Norrlands Guld-reklamen. Märkligt det där med camping, det ger liksom folk en anledning att klä sig riktigt fult. Man verkar tycka om att klä sig fult dessutom "åh vad skönt att vara lite ledig och klä sig fult". Funderade starkt på foppa-tofflor men de var lite väl dyra. Inne på Slumpen var rullansen som vanligt, kanske inte hög men det var i alla fall många som jobbade i butiken idag. Det jag köpte kostade 75 respektive 30 kronor, tur att det finns miniräknare.

När jag kom hem tänkte jag försöka få lite ordning på min cykel. Sedan några veckor tillbaka har jag bara haft en fungerande, nåja, halvt fungerande broms. Backen vid Mariehemsängarna har varit lite vansklig att ta sig ner för med tanke på "grindarna" de har där man fått upp mest fart. Nu tror jag att bromsarna funkar som de ska, att sadeln sitter och inte sjunker med tiden och att däcken håller luften ett tag. Det ska bli skönt att få en bättre höjd på sadeln, att göra benböj hela vägen till skolan är lite jobbigt. Styret har jag däremot inte fått någon ordning på, antingen är jag väldigt oteknisk eller så har det något mot mig. Tror mer på det sistnämnda.


Just nu kollar jag på Nigellas matlagning det är bra. Jag gillar henne, hon står för ett mer sunt kroppsideal än många andra och verkar vara en fena på att laga mat.

Detta är ju tokigt roligt. Kul att ingen märkt det innan den nya logon var klar. De lär ju som de säger i artikeln få mer publicitet genom den nya än de kunnat hoppas på.

/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0