Tail dragger

Så har jag idag bevittnat delar av min första yra. Kanske måste man antingen vara norrlänning eller hysa större intresse för sporten än jag gör hittills för att uppskatta det till fullo. Något man däremot kunnat uppskatta till fullo, förutsatt att man inte haft tenta på måndag, hade varit att bevista diverse festligheter i dagarna två. Idag var jag och kollade i alla fall, hade tänkt se d.y:s matcher men efter att fått hjälp av A2 att skriva ut en del saker vilka kan vara till nytta för tentan hade vi redan missat en match. Såg därefter Moderatens lag få rejält med pisk mot något skränigt gäng utan hyfs. Efter det såg vi (A2, Stekarn, Grapefrukten, Hästpojken, Hästpojkens kompis Mössan, Kutcher och jag) hur JF fick oförskämt mycket stryk av diverse mediokra lag. Får skylla Hurringens drinkar för det debaclet. Kul ändå för jag lyckades dela med mig, väldigt broderligt, av både potatissallad och kycklingklubba.

Efter att sett JF:s nederlag skingrades alla och gick hemåt. En stund senare bar det av mot Grapefrukten där han ackompanjerad av Stekarn, Hästpojken, Mössan och så småningom BSB huserade. Efter en tafflig fotbollsmatch på Xbox bar det vidare mot B1. Det är alltid tillställningar av diverse slag hos B1. Det hela var trevligt tills tentan kom på tal. Då blev det plötsligt lite spänt mellan Hästpojken och B2 där den senare till och med ställde ultimatum. Så småningom försvann Hästpojken och Mössan, huruvida det hade något att göra med sammandrabbningen med B2 att göra eller inte låter jag vara osagt. Efter lite märklig form av underhållning, för Ariel vill säga, drog jag mig hemåt. De övriga i sällskapet drog ut på gården och vidare i natten (egentligen inte rätt att kalla det natt, det blir aldrig mörkt här längre vilket gör att jag inte vet när jag ska sova. Detta i sin tur leder till sömnrubbningar och huvudvärk och allsköns övriga obekvämligheter). Om jag förstod saken rätt var B1 inte lika rund om fötterna som vanligt, fast o andra sidan märker jag inte när hon är det heller varför jag kanske inte borde uttala mig. I vilket fall, nu har jag skrivit det och orkar inte sudda ut det. Nu måste jag ha O'boy, annars kanske jag dör lite grand. 

XOXO/ d.ä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0